Arvtagerska

Igår skickade jag in min anmälan till olika program för hösten 2006. Jag får nu hålla tummarna på att jag kommer in. Trots att jag har flest MVG och VG så är det grymt svårt att komma in på journalisthögskolan, fast det finns ju vanliga folkhögskoleutbildningar, men jag vill ha den bästa och den längsta utbildningen. Jag skulle egentligen kunna börja högskolan nästa höst, men min mardröm är att sitta sysslolös när alla vänner far åt olika håll och jobbar. Jag hade i och för sig kunnat rest utomlands och jobbat eller bara åkt iväg på en långresa till Afrika eller Asien, men jag vill inte åka ensam och alla mina vänner är fattiga som kyrkråttor. Det suger att vara ensam arvtagerska.

Jag var med Thomas igår kväll, vi myste framför TV:n och åt påskgodis, chips och dipp. Usch, vilken dålig karaktär jag har, min Viktväktar-diet höll en vecka, fast jag gick ändå ner ett kilo. Men imorgon är det exakt 2 månader kvar till studenten, och då ska jag sluta äta godis (borsett från skärtorsdagen då jag får mitt påskägg). Jag måste börja gymma igen, det har varit mycket influensa-virus i min närhet, men nu är jag frisk och kry och magen ska bort, om det så är det sista jag gör! Jag har lätt för att gå ner i vikt när jag sätter den sidan till, men just nu är jag latare än katten Gustaf.

Jag älskar mat, men jag älskar att vara smal mer.

Det var meningen att det skulle bli utgång ikväll, och visst kan det fortfarande bli krogen, men jag och Johanna kommer inte överens om vilken krog vi ska ta. Hon väljer det skabbiga Flamingo som kryllar av massvis med fula slon, medan jag väljer Lucky i Leksand som ju faktiskt har bättre musik, skönare stämning och snyggare gäster. Johanna avskyr Lucky trots att hon bara varit där en gång för nästan ett år sen. Jaja, jag och Thomas ska i alla fall hem till Linzens mamma som fyller 50 år, sen blir det antingen Lucky eller King Kong hemma.

Imorgon ska jag viga dagen åt skolarbete.

Fördjupning i svenska om Moa Martinson, projektrapporten, muntligt föredrag i samhäll om moderaterna, filosofi-reflektion, fördjupning i religion, uppsats i psykologi om självmord, dokumentärfilm i rörlig bild och så vidare.. Men svenskan och projektrapporten är viktigast, för det ska vara inlämnat före lovet.

 
Jag är förbannat trött på vintern och jag gissar att jag inte är den enda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback