Snyggast

När jag gick i högstadiet (eller var det gymnasiet?) så fanns det en sajt som hette snyggast.se där unga flickor, kanske så unga som 13 bast, pressade upp sina små A-kupor mot hakan och lade ut bilder på sig själva i sexiga poser som sedan betygsattes av vem som helst som gick in på sajten (som fortfarande finns kvar för övrigt). Fick man inte över medel (5,0) var det lika bra att hänga sig i en av alla ens rosa klädgalgar som hängde i garderoben där Musse Pigg-tröjor samsades med svarta kortkorta kjolar.

Alla kvinnor vill känna sig sexiga ibland men jag tycker det är illa när 13-åringar gör allt för att få bekräftelse från det andra könet (oftast) genom att lägga ut lättklädda, ibland helt nakna, bilder på sig själva. Var gick det snett? Fick de aldrig tillräckligt med uppmärksamhet från sina pappor när de växte upp? Fick de aldrig höra att de var söta precis som de var? Vad hände i flickrummet någonstans i tiden mellan Barbie-tapeter och pojkbandsposters på väggarna?

Kommentarer
Postat av: Ida

Eller kanske fick flickorna endast uppmärksamhet och beröm vad gällde deras utséende!? Kanske fick de höra att de var "söta i den där blommiga klänningen" medan brorsan fick höra "vilken jävel han är på att köra cross och räkna matte"...!

Postat av: Angelica Lindvall

Ida: Ja, usch, tänk om det var så.. Jag hoppas jag får en riktig skitunge till dotter som älskar att köra cross. :D

2008-04-17 @ 19:27:50
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback