Made in Paris

Det blev en hel del shopping på en av världens vackraste avenyer, Champs-Élysées, som sluttar rakt ned till Place de la Concorde genom en álle av kastanjeträd och med Triumfbågen längst bort på gatan.

Champs-ÉlyséesParis är fortfarande ledande inom modevärlden och på Champs-Élysées var det extra tydligt. Både fransmännen och fransyskorna var oerhört eleganta och välklädda. 

Längs med avenyn trängs exklusiva butiker som Prada, Yves Saint Laurent, Christian Lacroix, Hermès och Louis Vuittons väskfabrik med lite billigare affärer som Zara, Sephora och ett tiotal olika skobutiker varav i en jag köpte mina coola blommiga Converse-kopior.

Paris är inte dyrare än Sverige vad gäller shopping för i likhet med Sverige kan man hitta flera guldkorn till riktiga fyndpriser. Jag fyndade jeans på Zara och godisdoftande parfymer och hudkräm på Sephora och självklart blev det även några patriotiska köp från H&M.

     

Louis Vuitton

Louis Vuittons väskfabrik.

© Angelica Lindvall
alla bilder är skyddade enligt lagen om upphovsrätt

Kommentarer
Postat av: Carro

Ni vill jag också åka till paris.. Du har nu gjort några resor som jag vill göra .. Hmpf.. Vi får åka tillsammans någon gång och göra scoop tillsammans :D Det vore väl kul? :D Jag gillade dina skor, snygga och annorlunda :)

Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Ja, men även fast jag rest en hel del så har jag aldrig upptäckt mitt drömresmål, backpacking genom Afrika!

2008-04-18 @ 19:42:51
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback