The american style

En sak är säker. Jag är född i helt fel land eftersom allt är så extremt jävla dyrt i Sverige. I USA kan man fynda märkeskläder och skor för halva priset! Jag är i paradiset! I love NY (har självklart köpt en sådan tee).

I dag blev det "bara" en vit stickad hängselklänning och en svart klänning med paljetter, helt gorgeous. Glitter och glamour är klädkoden på de uteställen som vi hänger på och tro mig, så fort vi kliver ut från lägenheten på vägen in till en väntande taxi är karlarna som tokiga och ger oss komplimanger på löpande band. Svenska tjejer är populära helt enkelt. Faktum är att Sverige överhuvudtaget ses som ett mycket exotiskt land och alla amerikaner är som galna i svenska klädmärken, musik, design, ja, rubbet! 

Jag var in på underbara Urban outfitters (tre våningar!) där jag hittade många fina kläder och skor som jag tänkt köpa lite senare i veckan. Jag har även hittat en butik som säljer Kitson-skor! Jag minns dock inte namnet på butiken men den ligger på Broadway. Jag ska köpa antingen ett par Uggs eller ett par ballerinaskor därifrån. Jag tror att det blir ett par Kitson-ballerinas även fast det är fel säsong.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vissa har det bra! :) Jag måste till NY!

Postat av: Patricia

Det är så billigt för att många märken ju är amerikanska!

2007-10-12 @ 17:55:08
Postat av: Angelica Lindvall

Anna: Hehe, men nasta ar drar vi dit tillsammans! :)

2007-10-16 @ 04:13:43
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Patricia: Precis!

2007-10-16 @ 04:14:23
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback