Länge leve kärnfamiljen!

Jag håller med Malin. Det HÄR ÄR white trash. Jag är född under sent åttiotal och borde kanske tycka att polygami, en ny snubbe i varje hamn, några ungar här, några ungar där och skilsmässor tillhör en del av vardagen. Men det gör jag inte. Jag vill älska en och samma man livet ut och skaffa alla mina barn med just den mannen, visst kommer det kriser men nästan allt går att lösa. Jag tror visserligen inte att någon planerar att skaffa fyra barn med fyra olika snubbar men något är ju uppenbart fel hos en person som gör så. Det är äckligt.

Andra som går under kategorin white trash är Sofia Wistam som har fyra barn med tre olika pappor och Mick Jagger som har sju ungar med fyra olika brudar. Smaskens.


Bild: Darling


Kommentarer
Postat av: Sofia Carlberg

Det kanske inte är det ultimata men ibland blir ju tyvärr inte livet som man tänkt sig. Hoppas du har återhämtat dig från New York! Kramar!

2007-10-30 @ 13:09:43
Postat av: Elina

Hmm, Detta tyckte jag var lite konstigt.. Respekterar förstås din åsikt ! MEN Jag själv lever i en sån "jättekomplicerad" familj med låssasmammor och pappor och låtsassyskon hit och dit. Och tycker inte det alls är konstigt eller fel på något sätt att man skiljs åt om man inte har känslor för varandra längre, bara bråkar osv. Sen älskar man ju inte sina barn mindre eller tar hand om dem på ett sämre sätt för att man har dem med olika personer :)

Postat av: Booty

Respekterar din åsikt också men tycker själv att det inte är nåt fel på familjer som har flera "korsningar". Tänk om du lever jättelyckligt med en man i 20 år och får 2 barn med honom. Sen tar det av nån anledning, vilken som helst, slut och ni skiljs och flyttar i från varandra. Är det då inte meningen att du ska få känna kärlek igen och dela ett barn ihop med en annan man? Har man bara en chans liksom.. eller vadå..? Nä. Jag älskar min halvsyster.

2007-10-30 @ 16:47:55
Postat av: Sanna

nejnej. det du säger är enligt mig fel. det är inte äckligt. förstår absolut att man kan vilja älska en och samma man, och leva i en kärnfamilj livet ut. men jag anser att det är en smaksak. som ketchup till makaronerna. bara för att du väljer det ena alternativet, innebär det väl inte att de som väljer annorlunda är äckliga? jag tycker du tar i. respekterar dock att du uttrycker dn åsikt och står för den. mvh, sanna.

2007-10-30 @ 17:02:08
URL: http://www.nogg.se/amy
Postat av: Angelica Lindvall

Sofia Carlberg: Nej, klart att livet inte alltid blir som man tänkt sig men jag tycker ändå att folk rent generellt borde kämpa mer. Särskilt om man har barn ihop!

2007-10-30 @ 18:17:41
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Elina: Ja, det är ju vardag numera att alla har halvsyskon och låtsassyskon här och där. Det är ju ovanligt med kärnfamiljer numera och det tycker jag är tragiskt.

2007-10-30 @ 18:18:50
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Booty: Ja, men om jag älskar en och samma man i 20 år och får barn med honom och sedan tar det slut så skulle jag inte skaffa barn med en annan man men det beror främst på att jag kanske vore runt 40 och då är man för gammal för att skaffa barn. Enligt mig.

2007-10-30 @ 18:21:07
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Sanna: Ja, jag kanske överreagerar men det är precis så jag känner nu. Jag beundrar verkligen människor som håller ihop livet ut.

2007-10-30 @ 18:22:34
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Monica

Benägen att hålla med ursprungsskrivaren. Det ÄR konstigt att man inte klarar av ett enda av sina förhållanden fast man rimligtvis borde satsa stenhårt eftersom man skaffat barn med vederbörande. Men det som är "äckligt" i sammanhanget är just attityden att man visst kan skaffa barn med någon man inte tar på allvar - förutom en liten stund möjligtvis. Gång på gång på gång..

Ingmar Bergman uppfyller också kraven att höra till White Trash - enligt den här definitionen. Lika väl som Anna Wahlgren. Och det är INTE möjligt att ta hand om fyra ungar som ensamstående mamma än t.ex. två. Tiden räcker helt enkelt inte till. Och dessutom det ÄR mer komplicerat och svårt att komma överens med fyra ex - en ett..

Och hur känns det för ungarna som lever i en och samma familj (dvs. med sin mamma) men som lever under helt olika förhållanden beroende på om pappan är rik, omhändertagande och ansvarsfull än om han inte ens vill veta av en?

Anna Wahlgren barn har "ärvt" samma beteende som sin mamma. Ingmar Bergmans dotter prostituerade sig..

Varför kan man inte ärligt säga att människor som hoppar från ett förhållande till ett annat och skaffar ungar till höger och vänster har ett instabilt psyke och detta påverkar även deras barn? Så visst spelar det roll..

2007-10-30 @ 18:26:17
Postat av: Angelica Lindvall

Monica: Oj, du borde ha skrivit mitt inlägg istället! Du förklarar på ett mycket vettigt sätt vad jag själv anser och tycker i frågan.

2007-10-30 @ 19:32:26
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Monica

Angelica :-) (Hemskt bara vad många skrivfel det blev i alla hast..)

Till Ingmar Bergmans fördel kan man säga att han på ålderns höst tog totalt avstånd från den person han var när han helt känslokallt lämnade sina fruar OCH sina barn alltid för en ny kärleks skull. HANS behov gick alltid före barnens - och fruarnas. Fyi fasiken vilket äckel.. Dessutom har denna fantastiska människo- (läs: kvinno-) förståsigpåare ALDRIG tagit hand om ett enda av sina barn.

Alice Timander lämnade sina barn under en fyra (4) års period för att kunna förverkliga sitt liv vid sidan av sin man i Afrika. FYRA ÅR med barnflickan. Sedan hade hon mage att bli sårad när ungarna inte brydde sig om när hon dök upp i farstun igen.. Samma kvinna var oerhörd UPPRÖRD när en av hennes män "tvingade" henne till abort. Hon tyckte att han tvingade henne att synda. Men att inte bry sig, älska eller ta hand de barn hon redan hade skaffat var tydligen inte att "synda".. vilken logik! (Mannen borde få en medalj!) Timander snyftade över sin barndom eftersom HON inte fick någon uppmärksamhet - bara för att sedan ge samma öde åt sina egna ungar..

Anna Wahlgren har också erkänt i någon intervju att barn aldrig har legat särskilt nära hennes hjärta. Vem hade trott det? Inte jag..


Jag tycker att man gott kan prata om fenomenet men varför förskönar vi något som uppenbarligen är en störning/brist hos den som beter sig så här? Det är INTE normalt att hela tiden söka efter bekräftelse hos andra och inte hos sig själv. Barnen får lida alldeles otroligt mycket när föräldrarna är så här bristfälliga i sin förmåga att ge omsorg och trygghet.

2007-10-30 @ 20:16:23
Postat av: Angelica Lindvall

Monica: Precis som du skriver längst ner så är det helt klart en uppenbar brist/störning hos en person som hela tiden behöver ha bekräftelse från andra. Det är barnen som får lida. Kolla bara hur flera barn mår i dag, aldrig har skolorna varit stökigare och det ligger i stor del i barnens uppfostran. Man kan omöjligen ge alla sina barn lika mycket kärlek och uppmärksamhet när man samtidigt måste skjutsa dem/dela dem mellan olika fäder eller mödrar.

2007-10-30 @ 22:05:23
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Robban

Det e likt White Trash att bestraffa en massa barn. Om dom inte kan ha en Pappa, det e tragiskt, alla barn behover en pappa. Om hon bara skaffar barn sa hon kan tvinga till sej underhall sa e hon bara en hora som skaffar barn for pengar. Det vore sjukt i huvet. Tills man vet mer om det kan jag bara kalla henne White Trash som inte inser ett barns viktigaste behov e Pappa och Mamma, inte en massa halvsyskon som saknar sin Pappa. Grymt och Eckligt.

2007-10-31 @ 03:19:43
Postat av: Alexzandra

MEn för fan Angelica. Det står ju bl.a i den artikeln att hon blev lämnad på BB utav den ena? Är det hennes fel att hon råkade ut för en skitstövel? och oftast är det karlarna som drar och skiter i ansvaret. Jag skulle verkligen inte kalla nån white trash utan att veta hela storyn. Hon må vara blåögd som kan lita på karlar igen efter att ha blivit "lämnad" med 3 barn. Hoppas för din egen skull att du inte blir lämnad, begraden lr misshandlad av dina barns far. För tro inte att du kan hitta en ny karl att gifta dig, skaffa barn med och bli lycklig med. För det är ju precis det du sagt i det här inlägget! Att det är trash..

2007-10-31 @ 09:19:37
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Föresten, skulle min mamma va whitetrash för att pappa dog när hon va 35år? Missunar verkligen inte min mamma att skaffa en ny familj. Så att kalla nån whitetrash utan att veta va denna person gått igenom, nee. Livet har många vändningar.

2007-10-31 @ 09:22:32
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Robban: Ja, så gulligt som det är i filmen "Tomten är far till alla barnen" är det sällan i verkligheten. Det är synd om barnen.

2007-10-31 @ 10:17:05
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Du vet uppenbarligen ingenting om den här kvinnan. Hon är kvinnan som gapat ut i media om sitt sexmissbruk, som ställt upp i olika dokusåpor, som vikt ut sig med barnen i tidningar och samtidigt berättat att hon vill ta livet sig för att inte tala om sin uppmärksammade otrohetsaffär med Svennis. Något är ju fel i den här kvinnans huvud. Och JA, det är jävligt trashigt och äckligt att knulla till sig fyra ungar med FYRA olika snubbar.

2007-10-31 @ 10:20:49
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Och din sista kommentar var bara så puckad. Skulle jag missunnat min mamma som blev ÄNKA när hon var 25 att skaffa ett till barn om hon nu hade velat det? Nej, det är till döden skiljer dem åt, det vet du väl?

2007-10-31 @ 10:22:10
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Carro

Mina föräldrar träffades när dom var grymt unga, morsan var 18år när hon födde mig. Mamma och pappas förhållande höll inte länge, på vägen har dom haft några olika förhållanden. Idag är dom omgifta. Mamma har två barn med sin man, pappa har två barn med sin fru och tillsammans har dom mig. Dvs jag har fyra "halvsyskon". Vad man kallar white trash är upp till var och en men jag ser skillnad på det mina föräldrar har gjort och vad Ulrika har gjort.

Och att blanda in döden var ju inte nödvändigt.

2007-10-31 @ 11:27:41
URL: http://unikochspeciell.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Nej, jag förstår inte heller vad Alexz får ut av att blanda in döden. Det hör inte ens till sammanhanget. Och precis som du säger, ytterst få förhållanden håller i längden när två människor träffas så unga och får barn.

2007-10-31 @ 14:22:07
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Hillan

Jag respekterar din åsikt, men jag tror inte att man medvetet planerar att skffa flera barn med olika partnet. Tycker att det är bättre med skillsmässa, än att föräldrarna bara bråkar. Jag tror att det är just det som barnen får lida av. Jag är själv skillsmässobarn och uppvuxen med plastpappa och plastyskon. Kan inte påstå att jag har liidt av det precis. Mina biologiska föräldrar hade nog bara bråkat och varit olyckliga om inte de inte skillt sig. Sedan så kan man väl inte vet från början om man verkligen kommer att älska någon för resten av livet?

2007-10-31 @ 17:05:42
URL: http://hillansplace.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Hillan: Precis som du säger och som jag också skrivit tror jag ingen medvetet planerat att skaffa flera barn med olika partner men det verkar ju uppenbarligen så i Ulrikas fall. Hon har en skruv lös. Den saken är klar.

2007-10-31 @ 17:39:03
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Beccis

Så det du menar med ditt inlägg är att bara för att Ulrikas tidigare förhållanden inte fungerat ska hon inte få gifta om sig och föda sitt tredje kärleksbarn även fast det är med en annan man denna gång?
du tycker hon ska säga '' nej men älskling, jag har redan två barn från tidgare äktenskap. trots att jag vill ha ett till barn. kan jag inte det för att det skulle se illa ut och jag skulle betraktas som '' white trash''.

Är det det du säger?
Varför är du å svart eller vit Angelica?
du har verkligen ingen bred syn på livet. det är ditt liv som är idealet. allt som du och din familj genomgått är normen för familjen. Dalarna är bäst Stockholm är skit. Kärnfamilj är bäst. Ingen mamma över 39.
Du är en trångsynt otoligt barnslig kvinna, och absolut inte journalist. Enligt mig.

2007-11-01 @ 20:48:02
Postat av: Beccis

Ibland äcklar du mig med dina inlägg.
det är som att du lever i en liten dalarna bubbla långt in i skogen.

VAKNA!
vi lever inte på femtiotalet längre, även fast du skulle vilja det.
Dina familje inlägg om när man inte ska få skaffa barn längre, abort ska förbjudas, människor äcklar dig, allt sjukt händer bara i sthlm.

du är en liten bonde, som håller mamma hårt i handen och tror bestämt att världen inte ska utvecklas. Åh jag blir så jävla trött på dig.
du kan inte fördjupa dig i andras livsöden än ditt eget '' liv''
Livet är inte så himla enkelt.
Jag hoppas att du aldrig hittar din livslånga kärlek, och att du blir påsatt på en toalett på mcdonalds och sedan gravid och föder ditt barn när du är 46 år. ensam.
för så som du tänker och skriver, det är ett skruvat resonemang och en jävla attityd och syn på världen och livet. du vet. Det är fler en du som bor här på vintergatan.

2007-11-01 @ 20:54:42
Postat av: Sanna

hugamej. jag tycker beccis tar i, inte bara lite, utan förfärligt mycket. du brukar vara rätt bra, angelica.

hm, jo, vad jag vill ha sagt är att jag kan hålla med om att det i vissa fall kan vara äckligt, det här med olika ungar med olika män. MEN, stopp och belägg, vilka är vi att gå in och säga VILKA kvinnor som skall betraktas som white trash?

det skulle aldrig falla mig in att döma en kvinna jag inte vet någonting om. förutom då, att denne skaffat så och så många barn med så och så många olika farsor. och, jag vet angelica, du vet mycket om ulrika. då tycker jag kanske att du kan få lov att uttrycka din åsikt i frågan. men, jag tycker du generaliserar aningen för mycket. det är inte ALLTID trash att skaffa fyra barn med fyra pappor. jag tycker verligen inte det.

döma ut kan man göra då man vet HELA bakgrunden. ALLT som ligger bakom. mvh, sanna.

2007-11-02 @ 09:59:17
URL: http://www.nogg.se/amy
Postat av: Angelica Lindvall

Beccis: Det här är inte hennes tredje kärleksbarn UTAN HENNES FJÄRDE med en fjärde pappa. Det ÄR äckligt.

2007-11-02 @ 12:49:41
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Beccis: Jag hoppas att du aldrig får barn, det är du inte värd.

2007-11-02 @ 12:50:45
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Sanna: Bra kommentar! Även fast jag inte håller med om allt du skriver. Jag dömer inte bara henne, jag dömer även Mick Jagger som har sju barn med fyra olika tjejer. Det är minst lika äckligt.

2007-11-02 @ 12:51:33
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nina

men herregud vilken otrevlig ton ni har mot varann?
Hur många av er har barn själva? Livet är inte så enkelt och, som nån skrev, blir inte alltid som man tänkt. Man kan lämna och bli lämnad. Barn i världen har HIV och malaria, utsätts för sexuella övergrepp, krig och tortyr, svälter, har föräldrar som inte bryr sig om dom. DET är upprörande, mer än om någon har ett gäng halvsyskon tycker jag....;)
FOKUSERA!!!!

2007-12-21 @ 00:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback