Utan kavaljer

Det här är sista skolveckan och man skulle ju kunna tro att det kommer vara slappt men nejdå, jag har som alltid hundra järn i elden. Jag ska bland annat städa ur min egen lilla lya samt korridoren och kylskåpet, bara det kommer ta minst en hel dag. Sedan ska jag skriva ut alla skoluppgifter som jag har kvar på hårddisken. Allt ska vara rent och snyggt inför nästa årskull. Därefter finns det nog inget speciellt jag ska göra förutom att träna och bli fit inför balen som är på torsdag. Större mirakel har ju skett.

Jag: Det är bal på torsdag.
Thomas: Stackars dig.
Jag: Jag hade tänkt att gå.
Thomas: Jag följer inte med.
Jag: Men...
Thomas: NEJ.


Min pojkvän kan vara mycket bestämd när han sätter den sidan till.



Studentbal
Så här roligt hade vi förra året. Var finns leendet älskling?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad fina ni är! Jag hoppas verkligen jag känner mig fin i min klänning... trots min vita hy.

2007-05-28 @ 21:07:49
Postat av: Karoline

Hej. Jag tycker din blogg är super och jag tycker du skriver så bra och dina texter är så enkla att läsa. Jag vet inte riktigt hur det är att plugga till Journalist men jag antar att du har MVG i journalistik? Vi säger att din lärare ger dig VG i betyg i text, vad skulle du ha för argument till att du skulle ha MVG? Lite nyfiken då jag har en kompis som är jätteduktig på att skriva men läraren anser att hon ska ha VG. Tips på argument, tack! HA en bra dag and keep blogging :) Kram på dig, Karro

2007-05-29 @ 08:45:01
Postat av: Emma

Hej Angelica, jag är lite dålig på att kommentera nu för tiden, men tro inte att jag slutat läsa. Läser flitigt och följer dig ;) Visst är väl livet härligt, ingen kavaljer på balen? Ge honom det straff han förtjänar! ;D Kram!

Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Det är väl inget fel på vit hud! Hur snygg är inte Nicole Kidman i sina galaklänningar? Du kommer slå alla med häpnad! :)

2007-05-29 @ 13:53:00
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Karoline: Det finns inget sådant betygssystem på eftergymnasiala utbildningar, men jag ligger nog ganska bra till betygsmässigt ja. Argument, ja, du, svårt att säga när jag själv inte sett det hon har skrivit och vet om hon lämnat in alla uppgifter. Men hon får vara lite kaxig och säga något i stil med "Min novell som jag skrev är ju helt klart MVG-klass, för att inte tala om min essä som jag skrev nyligen. Jag förtjänar inget annat än ett MVG i slutbetyg". Kaxighet kommer man långt med, i alla fall om man själv vet att man är duktig. ;)

2007-05-29 @ 13:55:37
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Emma: Haha, jag ska ge han ett straff, det lovar jag. =p

2007-05-29 @ 13:56:36
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback