Marie Antoinette

Många har hyllat Sofia Coppolas film till skyarna och jag har verkligen sett framemot att se den. Men ack, vad besviken jag blev. Huvudrollen Marie Antoinette, som spelas av alltid lika fenomenala Kirsten Dunst, gör samma saker dag ut och dag in. Hon vaknar och tjänstefolket klär på henne söta klänningar. Sedan äter hon gräddbakelser och skvallrar med sina hertiginnor och prinsessor till höger och vänster. På kvällarna försöker hon få Ludvig att komnma till skott. Om hon inte föder en tronarvinge snart så kommer hon bli förödmjukad inför hela folket. 

Det är en klassisk historia i modern tappning men jag tycker att det är alldeles för många hopp i handlingen för att jag ska kunna ge den ett bra betyg. Under hela filmens gång vill jag bara att den ska ta slut. 


Bild:
www.moviezine.se

Kommentarer
Postat av: P.

Rättelse: Alla har verkligen inte hyllat den här filmen. Den ses bland ganska många som en besvikelse. Faktiskt.

Postat av: Angelica Lindvall

P: Jasså? Ge mig några recensioner! =p

2007-03-20 @ 20:43:50
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: P.

Okej, Karolina Fjellborg i AB gav den fyra plus men då är hon tjej.

2007-03-20 @ 20:49:41
Postat av: Angelica Lindvall

P: Haha, klockren kommentar!

2007-03-20 @ 20:57:37
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback