Angelicas favoriter vinner

Andreas Johnson- A little bit of love
Jag kan inte bestämma mig för om Andreas eller Ola ska få vinna. Men Andreas snubblade på målsnöret förra året så han borde få en revansch i år. Jag smälter när jag hör hans sexiga stämma och det finns ingen annan man som kan klä sig så bra i en skinnkostym som han.

The Ark- The worrying kind
The Ark är alltid klockrena och i Melodifestivalsammanhang är de helt enkelt fantastiska. Glamrock, fjädrar, högklackat och en barbröstad Ola Salo gör mig rörd till tårar. Det är så vackert. Jag har inte bestämt mig för vilka som borde vinna men det står utan tvekan mellan The Ark och Andreas Johnson.

Måns Zelmerlöw- Cara mia
Jag vet att det är en typisk sydeuropeisk kroglåt men jag kan inte låta bli att le när jag ser Måns härliga utstrålning. Refrängen är ju toppen! Jag blir så danssugen när jag ser Måns rulla med höfterna á la John Travolta goes gay.

Sonja Aldén- För att du finns
Jag tycker den här svenska power balladen påminner om så många andra men Sonja har en mycket stark röst som går hem i stugorna. En låt som jag gissar kommer spelas på många bröllop i vår och sommar.

Marie Lindberg- Trying to recall
Den söta lärarinnan som spelade skjortan av alla i Göteborg sjunger både falskt och illa på de låga tonerna. Men hennes text är så vacker att man blir alldeles tårögd. Jag tror på en femte placering.

Sebastian- When night comes falling
Det spelar egentligen ingen roll om Sebastian gör en mindre dålig låt. För jag slukar allt han sjunger med hull och hår. Den här låten är inget undantag. Jag tror han får fler röster när han droppar den faluröda sossedräkten. Jag vill se han i stuprörsjeans och väst som jag är van att se honom i.

Sarah Dawn Finer- I remember love
En fin text och en fin sångröst. Men ibland krävs det mer, som att vara annorlunda. Inte för att vara elak men jag trodde verkligen att Sarah var bra mycket äldre än sina tjugofem år.

Sanna Nielsen- Vågar du vågar jag
Jag gillade Sanna Nielsen när hon sjöng om den där jäkla fågeln 1996. Men jag ursäktar mig med att jag bara var nio år då. Hon är duktig och tonsäker men finns det några andra som röstar på Sanna förutom pensionärerna i Bromölla?

Tommy Nilsson- Jag tror på människan
Vad trevligt att du tror på människan, Tommy. Fast jag tror inte på dig. Inte ett dugg. Fortsätt att leva på dina gamla ballader istället, de håller fortfarande till skillnad mot den här förskräckliga låten.

Anna Book- Samba sambero
Hon är en supersöt liten mediakåt darling. Men kvinnan kan ju inte sjunga! Därför får ni bara en bild på henne, jag vill ju att ni ska vara rädda om era öron. Den här låten kommer sopsist om inte något pucko röstar enbart för att vara snäll.


Kommentarer
Postat av: lollo

ursäkta, du får tycka vad du vill.. men lite snällare ton tack angående tommys låt. den är inte alls förskräcklig utan väldigt bra.

2007-03-10 @ 14:11:31
Postat av: Angelica Lindvall

Lollo: Men om jag får tycka vad jag vill så borde jag ju också få säga precis vad jag vill om Tommys bidrag? Visst?

Postat av: Elin

Jag tror och hoppas The Ark vinner .. :)

2007-03-10 @ 16:14:46
URL: http://eabea.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Elin: Ja, antingen dem eller Andreas Johnson tycker jag! =)

2007-03-10 @ 17:34:50
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Elin

Jag håller med om Anna Book.. Inte mycket till sångröst :)

2007-03-10 @ 20:08:38
URL: http://elinelin.blogg
Postat av: Angelica Lindvall

Elin: Nej, ABC är den enda låten som var någorlunda bra!

2007-03-11 @ 13:44:22
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback