Vi ska ha barn

Jag börjar komma i den åldern då mina vänner snackar barn och rentav tar steget ända ut i sängen och blir med barn. Det är rätt underligt med tanke på att jag och mina vänner fortfarande är tonåringar eller runt tjugo år.

En äldre man, vi kan kalla honom Peter, sa till mig för några månader sen att han tyckte det var fruktansvärt löjligt att säga "Vi är med barn" eftersom det ju bara är kvinnan som kan bli med barn. Först reagerade jag på det, men sedan kom jag fram till att han faktiskt har rätt. Killen är bara med på ett hörn och hjälper till att skapa barnet, men kvinnan får bära barnet i nio månader och genomgå ett inferno av smärta i förlossningsrummet. Därför är min slutsats att kvinnan blir med barn, inte mannen, och det var inte särskilt svårt att lista ut.

Man kan ju faktiskt använda ett annat ordval och antingen säga "Vi ska ha barn" eller "Vi ska bli föräldrar".
Nyfödd bebisGravid

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Haha, det va de konstigaste jag hört ;S Men jag slutade äta p-piller en gång under ett par månader o jag märkte inga drastiska förändringar (förutom kåtare då..) men isåfall får jag väl börja igen. haha.

Postat av: Alexzandra

Föresten så skyddade sig inte mamma på 13år. O hon blev inte gravid. ;-/ Men jag vet mkt väl att de är dumt att lita på avbrutet, det gör jag inte. Har egentligen ingen lösning än....

2007-02-02 @ 12:54:45
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica

Alexzandra: Ja, jag hörde det av en tjej som är besserwizzer ut i fingertopparna, men hon kan för den sakens skull ändå ha fel.. ;)

Ja, egentligen finns det ju ingen bra metod förutom kondom men det är så osexigt och trist.

2007-02-02 @ 13:02:35
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback