Movietime

I morse vaknade jag tidigt och städade det allra sista i mitt flickrum. Sedan duschade jag och åkte en sväng till Kupolen. Ibland kan det vara kul att shoppa med en kompis om man inte är på jakt efter något speciellt men jag föredrar att shoppa själv. Då slipper man ta hänsyn till någon annan och kan gå till vilka butiker man vill och stanna hur länge man vill. I dag var jag visserligen inte ute efter något speciellt men ändå gjorde jag slut på närmare tusen riksdaler. Mamma höll på att slita av sig håret när hon såg att jag kom hem med ytterligare ett par ballerinaskor. Fast de var helt enkelt bedårande och kostade bara 180 kronor på DinSko.

Jag köpte också ett ursött svart- och vitrutigt linne på MQ för 50 spänn (ett kap med andra ord), en svart klänning från Vila för 165 kronor (rea), lypsyl med solskyddsfaktor (till resan) och fem filmer. Jag tänkte plöja igenom några av filmerna redan i kväll. Det blev Titanic (har den redan på vhs men nu var det extramaterial), Hotel Rwanda, American psycho, Sex lektioner i kärlek (grymma skådisar som gubbsnygge Sean Connery, Ryan Philippe och Angelina Jolie) och My Boss´s daughter (jag har en töntig förkärlek för high school-filmer).

Man kan ju lugnt påstå att jag har en bred filmsmak. Min dvd-hylla består av allt ifrån kärlekskomedier, high school-filmer, action, barnfilmer, drama till skräck, fantasy, dans- och musikfilmer och en film där jag själv medverkar som apa.


Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Jag håller med ang att shoppa själv. Så skönt. Man kan va i en o samma affär jätte länge. Prova & vela. :D

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Exakt! =)

2007-08-12 @ 11:40:55
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback