Det sved i plånboken

Fredagen den 17 augusti slutar jag mitt sommarjobb på DD. Det känns vemodigt. Jag skulle gärna jobba där tills jag fyller 65. Fast samtidigt är det rätt skönt att få ladda batterierna på nytt innan jag börjar plugga igen. Sammanlagt kommer jag ha fyra veckors semester, de första två veckorna hade jag i juni (då vädret var som varmast) och de två sista har jag nu i augusti. Jag beställde studiemedelsblankett från CSN i dag. Det är inte mycket jag har att leva på varje månad med tanke på att jag pluggar på distans och bara 50 procent men när man bor hemma spelar det ingen större roll. Värre var det ju när jag bodde på internat och betalade 3700 kronor i hyra. Det sved i plånboken.


Kommentarer
Postat av: Morran

Vad ska du plugga? :)

Postat av: Angelica Lindvall

Morran: På Ädelfors folkhögskola i Småland. Fast det är en distanskurs, Kreativt skrivande.

2007-08-02 @ 18:59:51
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback