Friskis och svettis-skandalen

För bara några blogginlägg sedan skrev jag att ingenting längre kan chockera mig. Jag tar tillbaka det.

Friskis och Svettis har i sitt senaste nummer av deras medlemstidning arrangerade bilder på samlag. Och det är ingen liten oskyldig H&M-reklam á la underkläder och lightporr som Gudrun Schyman så fint uttryckte sig. Det är bilder på både bakifrån, framifrån, ridning och gud vet allt.. Och jag tycker ärligt talat att det är fel att använda sig av sådana bilder i en tidning med fokus på träning. Självklart är sex också en slags motion men jag tror knappast att vi människor har sex för den sakens skull.

Fast jag kanske bara är pryd.

Kommentarer
Postat av: Fru K

Tydligen fanns det med autentiska bilder också (sägs det...) Till och med jag - som tål det mesta om än med lite gnäll - höjde på ögonbrynen. Friskis som porrdistributör liksom. Hallå!

Postat av: Angelica

Fru K: Ja, jag tycker faktiskt att Friskis&Svettis borde tänkt ett steg längre.

2006-11-24 @ 10:12:53
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback