Höst


 
 
Första höstdagen bjöd på strålande solsken som vi inte sett sedan möjligtvis början av juni 2010. Jag njöt av varje sekund vi satt utomhus och åt lunch, drack vin på altanen och promenerade i skymningen. Fler sådana dagar och jag kan börja gilla hösten på riktigt. För visst har varje årstid sin charm. Jag är faktiskt glad över att bo i ett land som har alla årstider även fast jag, om jag fått bestämma själv, velat ha riktigt mycket snö och lagom kallt från december till februari, vår i mars, sommar från april till oktober och varm höst med kalla vindar och färgrika löv fram till december. 
 
Det bästa med hösten är väl nystarten som den ofta innebär, antingen skolstart eller något nytt projekt på jobbet att sätta tänderna i. Denna höst ska jag försöka hitta tillbaka till mitt sprudlande jag, den del av mig som begravdes tillsammans med min lillebror en snöstormig dag i februari för tre år sedan. Jag vet att man inte ska använda det som en ursäkt men det tog tid för mig att börja sörja honom. i början försökte jag vara ett stöd för mamma och jag tyckte själv det var konstigt att jag lyckades hålla mig ovan ytan och vara stark så pass länge men alla drunknar vi till slut. Nu är jag i alla fall stark nog att simma upp mot ytan igen och ska försöka ta tillvara på glädjeämnen i vardagen, bland annat gå en kurs i kurbitsmåleri och skriva minst 100 sidor på boken innan detta året är slut. 
 
Förutom dessa mål att uppnå ska jag även lära mig ta det lugnt och njuta av stillheten emellanåt för det är jag riktigt dålig på. Förhoppningsvis blir vår utlandsresa i oktober en bra start. 
 
Vilka är dina planer för hösten?
 
We♥it

Kommentarer
Postat av: Ea

Du vet redan mina planer och mål! Jag ska vandra med huvudet högt ur denna höst, så även du! We're better together! <3

Svar: Ja, det här blir bra!! Höst ska bli min nya favoritårstid. ;-) <3
Angelica Lindvall


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback