Money almost funny

Jag fattar inte vart pengarna tar vägen. I fredags fick jag lön, hade bra med cash på kontot men nu efter jag betalat alla räkningar inklusive lån är det inte mycket kvar.

Ofta tänker jag inte på alla småsummor som läggs på hög, som 233 kronor på en räkning där och 251 kronor på en räkning där. Men så har jag också lagt ut pengar till Daniels dator (eller betalat tillbaka kanske är rätta ordet med tanke på att han la ut pengar för min Fjällräven-jacka) och så har jag varit tvungen att beställa nya sommardäck då mina var helt slut. Det är ju nödvändigt ont men fruktansvärt tråkigt att lägga pengar på.

Ja, det hade ju kunnat varit värre, jag klarar mig nog till nästa lön som blir en dubbellön eftersom jag arbetat som en idiot hela mars. Så typiskt mig att tacka ja till en massa extrajobb när jag redan är stressad till max. Men det är ju kul att jobba och ännu roligare att tjäna pengar, blev chockad när jag såg min deklarerade årsinkomst för förra året. I den här farten lär jag nog få magsår innan 30. Men någon gång ska jag väl hitta den där balansen till en stressfri vardag. Typ lagom till pensionen infaller.



Vad lägger du helst pengar på?

Kommentarer
Postat av: Ea

Shopping (kläder,skor, väskor, inredning)!

Postat av: Angelica

Ea: Jag trodde du skulle säga resor!? ;-) Tänk dig en till shoppingresa till NYC... skulle sitta fint!!

2012-03-26 @ 13:10:33
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja vart tar pengarna vägen? Längtar till den dagen (om den kommer hehe) när man slipper tänka på hur man ska få allt att gå ihop ekonomiskt..

2012-03-26 @ 18:28:15
URL: http://hannaulrikamay.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ulrika: Det värsta är dock att ju mer man tjänar desto större utgifter får man så i slutändan är det egentligen samma pengar man har att röra sig med om du förstår hur jag tänker? Man unnar sig mer ju mer man tjänar men ja, det leder ju lätt till att man sitter där med några ynka hundralappar kvar innan nästa lön. :P Minns hur mycket man kunde spara när man jobbade och bodde hemma! Fast jag skulle inte vilja byta bort min egen bostad mot att bo hemma igen förstås. :P

2012-03-26 @ 18:58:52
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Ea

Jag önskade att jag kunde skriva resor men som student får man vara glad om man kan unna sig något nytt i månaden så därför fick det bli shopping som svar ;D Jag skulle kunna döda för en shoppingresa till NYC! Åhhh, älskade New York! <3

2012-03-26 @ 21:25:51
URL: http://eabea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback