Önskelista

Snart fyller jag 25 år och högst upp på önskelistan står ett telezoomobjektiv från Canon som ju är ganska så dyrt (så det tänkte jag att min rika familj och krösusar till släktingar skulle få vara med och finansiera) men så vet jag ju att mina kära vänner försöker luska ut vad jag önskar mig och hittills har det varit totalt blankt i min hjärna, mer än vanligt alltså. Jag älskar presenter men oftast när man blir äldre och vill ha någonting så köper man ju det själv då man tjänar egna pengar. Men men, man lär väl bli firad för att man levt så länge som ett kvarts sekel. Shiiit, vad tiden gått fort men jäklar vad skoj jag haft hittills! Ser framemot de kommande 25 åren som jag hoppas kommer innehålla massor med roliga featurejobb, romanskrivande, bröllop, barnafödande, resor jorden runt och husköp! Vilken spännande tid va? Lite mer spännande än barbieåren då man bara lekte vuxen och byggde hus med hjälp av bokpärmar och tog hand om dockor som kunde prata och kissa.
 
Nåväl, här kommer min önskelista:
 
  1. Ett "bakbord" i plast, ni vet en sådan där man kan kavla ut degen på istället för direkt på bordet. Mycket enklare att göra rent än att pilla bort inkletad deg från bordsskivan
  2. En sådan där glaskupa med fat som man sätter över bullarna för att skydda dom från flygfän när man har kalas utomhus. Mycket praktisk grej. Finns bland annat att köpa på Glasverandan, en nätbutik från Säter
  3. Parfym Clean "Warm cotton" - min älsklingsparfym är helt slut så en ny sådan vore mycket önskvärt!
  4. Plastmuggar och/eller plastglas i fina pastellfärger eller ja, andra färger funkar också! Perfekt att ta med sig ut på sommarens picknickar
  5. Guldörhängen eller silverörhängen som jag kan ha i öronen jämt utan att få utslag (nickelallergi).
  6. Dalahästkudde från Ryttar Lina (kolla in hennes Facebook-grupp, så duktig tjej! Det är hon som sytt min vimpel och överkast i sovrummet)
  7. Porslin från IB Laursen, hittills har jag endast kannan och en vispskål så det finns fler saker i den fina serien att komplettera med!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback