Midsummer `12

Årets midsommar var tamejfan den bästa på år och dar - och jag var nykter! Det var inte ens en uppoffring, drack alkoholfria cider från Systemet och blev full på solsken och glädje istället. Det var riktigt skönt att vakna i morse utan att vara bakfull och jävlas med en klen pojkvän istället. ;-)
 
Men mer om gårdagen, oj, oj, vilket kalasväder! Så varmt att jag, som sällan bränner mig, vaknade med en röd arm i morse. Och vilket härligt gäng det var, både gamla och nya vänner på plats vid Övre Valsan där vi solade oss, grillade, spelade gura, åkte på Daniels och Nickes hemsnickrade flytbrygga som höll ännu ett år (!) och sedan tog jag, Mimmi och Putte en spontantur till Grytnäs vid Siljans strand med hans Volvo 142, original från 1969. Kände oss som ena riktiga raggarbrudar (plåtluder) från Rättvik.
 
Jag har verkligen börjat uppskatta midsommar. Förut tyckte jag det mest kändes som nyårsafton, den ständiga paniken om var man ska vara och fira... men nu har Valsan blivit en fin tradition. Det var ju där jag träffade min stoora kärlek för tre år sedan men eftersom jag är lite segstartad så dröjde det ända till 2011 innan det blev vi men det var värt väntan. ;-) 
 
Tack alla inblandade för en fantastisk midsommar! Vi ses igen nästa år! ♥
 
 
Hur vacker är inte denna bild på fina Ulrika och söta Jennie? Känns som taget ur The Notebook och passande nog har Jennie gjort en tatuering med en vacker textrad därifrån! Bästa kärlekssagan!
 
 
Fina Malin och Mimmi med charmtrollet Milian
 
 
Den omtalade flytbryggan!
 
 
 Jag i min midsommarkrans som började se väl nedstämd ut...
 
 
 Plåtludret
 
 
Prästens lilla kråka...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hihi läste snabbt och tolkade det som att jag och Jennie var kärlekssagan :P kan inte du skicka den där bilden till mig på någe vis?

Svar: Hahaha.. Jo, jag skickar den på fejjan!
Angelica Lindvall

Postat av: Queen of Kammebornia

Full på solsken och glädje är ju det bästa! Och The Notebook, vad säger man... jag gråter varje gång och jag har sett den hur många gånger som helst! Kram!

Svar: Ja, eller hur! Men nu blir det desto mer påverkan av alkohol kommande veckan då Peace & Love-festivalen är i stan! :) Ja, underbar film!
Angelica Lindvall

2012-06-24 @ 12:32:14
URL: http://queenofkammebornia.blogg.se
Postat av: Åsa

vad är det för textrad hon har från filmen?? nyfis :)
härligt!! :)
kram

Svar: "The best love is the kind that awakens the soul and makes us reach for more, that plants a fire in our hearts and brings peace to our minds"
Angelica Lindvall

2012-06-25 @ 08:47:24
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/
Postat av: Åsa

mm de stämde bra... har inte ens tänkt på att dem säger så :)

Svar: Åh, det är nästan mitt favoritcitat från filmen! Men boken/filmen har många vackra citat. Ultimata kärlekssagan!! Så vacker från början till slut...
Angelica Lindvall

2012-06-25 @ 15:49:26
Postat av: Ea

Så fina bilder! Vilken härliga midsommar ni verkar ha haft! Hoppas man får hänga på nästa år! :)

Svar: Ja, det var en perfekt midsommar!! Klart du ska med nästa år!! The more the merrier! ;-)
Angelica Lindvall

2012-06-25 @ 18:00:39
URL: http://eabea.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja det håller jag med om... bästa kärleksfilmen någonsin!! :)

2012-06-26 @ 09:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback