The Dark Knight Rises

I går, enda riktigt varma och soliga kvällen på hela sommaren, så valde jag, älskling, kusin vitamin och hennes bättre hälft att istället för grill och chill vid playan spendera tre timmar i biomörkret. Lite lätt ovärt kan man tycka då regnet öser ner i dag. Men filmen var värd de förlorade soltimmarna. Jag talar självklart om The Dark Knight Rises, sista filmen i Christopher Nolans Batman-trilogi. Jag gillar varken science fiction eller superhjältefilmer särskilt mycket men jag satt som fastklistrad i tre timmar. Det var en fantastisk film med oväntad twist och ett perfekt avslut på trilogin.
 
Och efter att ha sett filmen kan jag konstatera följande:
 
1. Jag är ännu mer rädd för kärnkraft än jag var innan filmen
2. Jag är ännu mer kär i Christian Bale än jag var innan filmen
 
Han är så satans het att jag skulle kunna offra mitt lillfinger för en natt med honom (även om en natt med honom säkert skulle innebära att jag förlorade betydligt fler kroppsdelar än så om man tänker på hans roll i American Psycho). Men det skulle vara värt det. Han är inte bara snygg utan framförallt en fenomenal skådespelare. Jag ska ägna följande veckor åt att titta på varje film som han medverkar i. Även The Machinist där han väger endast 55 kilo och är svårt anorektisk. Jag börjar undra om inte skådespelare är värd sina miljoner dollar ändå när de gör sådana extrema förändringar med sina kroppar. Jag menar, ett halvår efter The Machinist började han spela in Batman Begins. Det om något är väl värt en Oscar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback