Livslång kärlek

Nu har jag avslutat mitt sommarvik i Gagnef så nu har jag normala arbetstider igen från 8 till 17. Det känns bra att faktiskt kunna släppa jobbet när man slutar klockan 17. Det kan man aldrig som lokalredaktör.
 
Det blir dubbelarbete nu i augusti för snart sätter jag igång med mitt vanliga jobb med de olika artikelserierna som "Jobb&Karriär" och "Bostad&Motor" så har ni några tips om duktiga och/eller nystartade företagare i Dalarna eller vet någon som bor himla vackert eller unikt är det bara att maila mig angelica.lindvall(a)daladem.se
 
Annars rullar livet på i maklig takt. Samma drömmar, bara lite mer verkligt. Jag vill ha fast jobb så jag kan köpa ett hus. Jag är ingen stadsmänniska, att bo i lägenhet kväver mig. Ta den där lägenhetslukten som infinner sig i trapphus och jämför med sommardoften av grillat kött och nyklippt gräs. Valet blir lätt så enkelt. Men visst, det är billigt och smidigt att bo mitt i smeten med nära till allt. Fast nuförtiden kan man ju beställa hem allt, till och med matvaror, och även jobba hemifrån så fördelarna blir fler med hus. Jag vill, jag vill, jag vill.
 
Och just ja, jag och Daniel firade ett år i lördags. Vi gjorde inget märkvärdigt utan gick ut och åt med hans bror och sambo som är veteraner med över fem års förhållande på nacken. Fast tänk ändå vad fem år och framförallt ett år är litet om man tror på livslång kärlek.
 
 

Kommentarer
Postat av: Filippa

Hus & kärlek :)

Svar: Vore väl drömmen! :)
Angelica Lindvall

Postat av: Ea

Finaste ni! Ja, hus, det vore något. Därför jag bor i Nygårdsdalen nu medan mina föräldrar är borta. Obeskrivlig känsla!

Svar: Ja, hus är drömmen!! Men lär spara både pengar och komma på vart vi kan tänka oss bo först ;-) Kanske en flytt till sommaren 2014? Vem vet? =)
Angelica Lindvall

2012-08-01 @ 20:52:34
URL: http://eabea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback