Kärlekens pris

Jag läste någonstans att sorgen är kärlekens pris. Det är priset man får betala för att man vågar älska någon så mycket och innerligt. Jag tror inte man kan glädjas i onödan. Hellre våga chansa och bli djupt sårad och ledsen när den man älskar dör än att aldrig våga känna riktig kärlek och lycka i rädsla för att förlora det man har.
 
Jag önskar inget hellre än att få leva lycklig tillsammans med de jag älskar men jag vet hur snabbt livet kan ändras. På en sekund kan magen vändas ut och in, man tappar känseln och medvetandet och fattar absolut ingenting mer än att man har förlorat allt.
 
Livet är sorgligt. Men livet är också fantastiskt. För kärleken är det största som finns - och det är ett pris jag är villig att betala.

Kommentarer
Postat av: Åsa

åh så bra skrivet :)
ja de är nog sant man måste våga chansa för att vinna och få känna kärlek... <3

Svar: Tack! Så är det :-)
Angelica Lindvall

2012-08-16 @ 09:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback