Sjörövare eller kanske en adelsman?

Jag intervjuade häromveckan Sveriges Släktforskarförbunds ordförande som var aktuell med en ny bok om släktforskning. Det är så intressant med släktforskning tycker jag, lite som detektivarbete, något som passar en snokande reporter kanske? Jag har ju alltid varit intresserad av att veta mer om min pappas släkt, kanske för att jag förlorade pappa så tidigt att jag aldrig hann fråga honom om vilken släkt jag tillhör egentligen.

Jag har såklart hört mamma berätta om pappa och hans släkt men skulle ändå vilja få det svart på vitt vem som är vem i släkten och hur långt bakåt släktbanden sträcker sig. Vem vet? Kanske jag också har en sjörövare i släkten som han som jag intervjuade har!



Släktforskar du - eller är det något du skulle vilja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback