Hemmafru? Jag?

Varannan mamma vill bli hemmafru. Det visar en statistikundersökning som Familjeliv.se gjort. I ålderskategorin 18-29 år svarar mer än hälften, 53 procent, att de vill bli hemmafru och i ålderskategorin 30-44 år är det också tämligen högt, hela 40 procent som svarar att de vill vara hemmafruar.

Genusforskaren i artikeln tror att det beror på glamoufieringen efter tv-succén med Hollywoodfruar. Jag vete fan. Jag tror att många vill vara hemmafru ett tag för att ge barnen det absolut viktigaste; tid. Jag skulle älska att få vara hemma med mina barn tills de börjat skolan men antagligen skulle det börja klia i fingrarna om jag inte fick skriva. Drömmen är ju att kunna kombinera mammarollen med yrkesrollen och skriva reportage hemifrån.



Skulle du vilja bli hemmafru?


Kommentarer
Postat av: Carro

inte jag....

Postat av: Maria

inte jag.

jag mår bäst av att få plugga eller jobba. men självklart älskar jag att vara hemma med min dotter.

men något däremellan tror jag passar mig bäst, som nu ungefär :)

2011-10-28 @ 19:34:47
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Postat av: Angelica

Carro: Haha, skönt kort svar..



Maria: Ja, en klok kvinna lärde mig att arbete var en form av livskvalitet och jag tror faktiskt det är helt sant att vi mår bra av att arbeta och vara sysselsatta.

2011-10-29 @ 18:27:38
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback