Pie Jesu

Åt lunch framför Oprah. Det skulle jag inte ha gjort. Maten smakade väldigt salt efter alla tårar som droppade ner på tallriken. Det var ett avsnitt där sångerskan Marie Osmond för första gången berättade öppet om sin son Michaels självmord förra året. Han blev 18 år gammal. Det finns ett tidigare ej visat videoklipp från när Marie Osmond var hos Oprah i samband med hennes viktminskning då även Michael berättar vad han tycker om sin mamma. Det är så fint.

Det som berörde mig mest är vilken fantastisk kvinna Marie Osmond verkar vara. Att sitta först en timme och prata om sin son och därefter gå upp på scen och sjunga en väldigt krävande låt samtidigt som bilder på hennes vackre son rullas upp på film. Självklart brast allt så hon fick sjunga igen. Men som hon sjöng! Jag fick rysningar över hela kroppen. Nu hittade jag inte klippet från Oprah men här finns ett annat klipp från när hon uppträdde med samma låt på nyårsafton.


"He loved his family, but ... the pain was too intense."



"There's always 'what ifs'. I think if you live in 'what ifs,' you stop living."



"Stepping away from sadness into light again and walking forward with my life — I think we teach our children to do those things. But really, we don't teach them anything. They teach us to have strength for them."


"I think he didn't want to burden me with one more thing," Marie says to Oprah before turning to the audience. "Tell your children it's never a burden."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback