En dröm, en illusion

Jag drömmer om att bo på en bergsmansgård i Dalarna med vackra snickerier kring stora fönster och burspråk.



Med ett skrivbord framför
ett av fönstren där jag kan skriva och blicka ut över ängarna och sjön samtidigt som jag hör sprakandet från kakelugnen. Mina böcker står perfekt uppradade i platsbyggda hyllor och vackra hortensior trängs i stora vaser. På innergården går hönsen med tofsar på benen omkring fritt medan min gråa norska skogskatt lurpassar bakom knuten. Nere vid sjön finns en utedusch där jag kan tvätta håret efter det dagliga morgondoppet.



Ibland är det enklaste i livet det vackraste.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag håller med dig där Angelica... "Ibland är det enklaste i livet det vackraste".



Jag ser fram emot att få höra om din resa när du kommer hem!!!

Postat av: Angelica

Mimmi: Ja, visst är det väl så! Åh, du ska få höra allt! Jag ÄLSKAR Barca!! =D

2011-08-27 @ 16:05:39
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback