Nauseous

I går när jag skulle ta mitt drickvaccin mot kolera så mådde jag prima. Gick på boxpass och sedan kom jag hem och drack te, åt vitlöksbröd med Karro och två rostade mackor. Okej, mycket bröd men ändå, jag var ju hungrig. Sedan mådde jag så fruktansvärt illa att jag var tvungen att släcka ner allt och däcka i sängen. Där låg jag i en halvtimme och vred mig i plågor, hade frossa och sedan gick det inte längre. Jag spydde som en idiot. I morse kunde jag knappt få ner en matbit och till lunch i dag har jag förberett blåbärssoppa, tror inte jag pallar att tugga mat.

Lite ironi att ta Dukoral som stimulerar immunförsvaret i tarmen (i klarspråk, undvika att få rännskita och spy tarmarna ur sig när man är utomlands) och så kräks jag innan jag ens kommit utomlands. Jag tillhör kategorin "Mycket sällsynta biverkningar". Haha, seriöst, jag trodde jag var oövervinnlig när det kom till vaccinationer.

BIVERKNINGAR:

Mindre vanliga biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 100 men fler än 1 av 1 000) är: diarré, magont, magkramp, bubblig och uppsvälld mage, gaser och allmänt obehag i magen, huvudvärk


Sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 1 000 men fler än 1 av 10 000) är: feber, allmän sjukdomskänsla, illamående, kräkningar, nedsatt aptit, snuva, hosta och yrsel.

Mycket sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 000) är: trötthet/dåsighet, frossa, svår diarré, ledvärk, halsont, försämrat smaksinne, svettningar, sömnlöshet, allmän värk, nässelutslag och andra typer av hudutslag, influensaliknande symptom, svaghet, frusenhetskänsla, andfåddhet, stickningar, dehydrering (uttorkning), ansiktssvullnad, högt blodtryck, kräkningar, klåda, svullna lymfkörtlar.


Kommentarer
Postat av: Filippa

Usch o fy, stackare :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback