All you have to do is call

Jag ska sluta tänka så mycket säger han. Men det är ju lätt för en kille att säga. Vi tjejer är ju födda till att analysera allt. Men jag ska faktiskt anstränga mig nu, är det meningen så är det. And if not, är det bara att bryta ihop och gå vidare. Jag är i alla fall sjukt galet tacksam över vilka fina vänner jag har i mitt liv. Johanna, Nina, Alexzandra, Mia, Filippa, Liza, Karoline, Kristine och mina nya pärlor Anna och Elin. Ni gör mina dagar värda att leva fullt ut. 

Mamma: "Det finns bara en drömprins men sen finns det en massa småprinsar också".
Jag: "Jaha, så min drömprins var Thomas då och nu är det kört menar du?"
Mamma: "Ja, men alltså, ibland får man sänka kraven och ta det näst bästa".

Saken är den att jag aldrig nöjer mig med det näst bästa för jag tycker, helt ärligt, att jag förtjänar det allra bästa. Och då är det ingen pappas flicka som talar utan det är något jag bestämt helt själv. Men jag har aldrig behövt kämpa så mycket tidigare heller. Den här situationen gör mig helt galen, nu är det jag som svansar runt likt en naiv hundvalp på jakt efter hans uppmärksamhet istället för tvärtom. It sucks.


And they call it puppy love.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Ja du förtjänar det allra bästa! :)

Postat av: Linda

Hej! Tänkte bara säga att jag öppnat min blogg igen =)

2009-10-02 @ 10:01:19
URL: http://akerlundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback