Stort liv

Ibland får jag panik. Jag har jobb, bil och bostadsrätt. Vuxenpoäng big time. Jag reser mycket, jag har underbara vänner och en stöttande familj. Jag har också världens sötaste vovve.

Jag har ett drömliv men ändå så får jag panik av att det kanske inte alls är vad jag egentligen vill. Jag är snart 22, borde jag inte veta vid det här laget vad jag vill? Jag vill volontärarbeta och det ska jag göra i höst men sedan då? När jag landat med ytterligare minnen och stämplar i passet? Vad ska jag göra då? Hitta nya resmål kanske, men sedan då? Vill jag ens plugga mer? Vad hände med den där magisterexamen? Vill jag fortsätta arbeta som journalist? Vad hände med författarplanerna?

Vad jag önskar att jag fick mer tid till att tänka. Bara sitta ner i flera timmar i ett dunkelt rum i skenet av ett stearinljus och tänka, tänka, tänka. Det ska jag göra någon dag. När jag får tid.


Kommentarer
Postat av: Fru K

Du, jag har vovve, lägenhet, sommarställe, saab, 9 år gammalt (!) mc-kort, make, dubbla juridkexamina, hål i öronen, åtta sjuanstolar och en superellips men vet du vad? Jag har inte en susning om vad jag vill göra eller bli. Det är rätt befriande måste jag säga!

;)

Postat av: nina

oh. jag önskar jag slapp tid för att tänka tänka tänka!

res till afrika...och du får mer tid en du behöver för att tänka tänka tänka!!

2009-06-10 @ 21:24:48
Postat av: Filippa

Jag känner också den där paniken komma krypande lite då och då.. men en vacker dag kanske vi också kommer på vad vi vill göra med våra liv, men vi får passa på o leva dom tills dess :)

2009-06-11 @ 08:47:28
URL: http://inspirations.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Fru K: Du har ett drömliv! :)



Nina: Ja, jag antar att Tanzania kommer bli en resa fylld med tid för eftertanke.



Filippa: Låter som en bra idé! Fina Filippa, mitt ljus i mörkret. :)

2009-06-11 @ 09:18:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Fru K

Vissa dagar är det ett mardrömsliv men för det mesta har jag det fruktansvärt bra. Som ikväll, när vi tog färjan hem i ett soligt Stockholm! Underbart! Tusen tack för fina ord på FB idag! Vi ska försöka svänga förbi Bäsna i sommar. Augusti?

2009-06-11 @ 19:10:52
URL: http://ninabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback