Lillebror

Jag vaknade till i natt och tänkte att det bara var en dålig dröm allting. Du sitter säkert uppe på ditt rum och spelar tevespel och väntar på att en NHL-match ska börja. Allt är precis som vanligt och snart kommer du nersläntrande för trappen och undrar "får vi någon jävla mat i det här huset?". 

Jag tror inte på att du är borta. Jag såg ju att du var upprörd över något och tänkte att du kanske bråkat med flickvännen som så många gånger förr. Därför väntade jag aldrig på något svar när jag frågade om du var ledig i morgon och om vi kunde hitta på något. Jag vet ju att det inte är någon idé att prata med dig när du är så där arg, du blir ju alldeles blockerad. Men fan vad jag önskar att jag bara hade kunnat gett dig en kram där och då. Försökt fått dig på andra tankar. Visat hur mycket du betyder för mig. Hur mycket du betyder för oss alla. Efter 2006 och den där fruktansvärda julinatten då du försvann och vi befarade det värsta så blev jag så arg på dig hur du kunde utsätta oss för något sådant när alla visste att pappa tagit livet av sig när vi var små. Samtidigt var jag så lycklig över att du var oskadd även fast en lång resa genom krissamtal, terapi och professionell hjälp började. Men du har aldrig varit en person som öppnar sig inför andra, det skulle inte vara något "jävla Dr. Phil-snack", du pallade inte med att någon ömkade för dig. Men Simon, om du bara kunnat öppna ditt innersta rum så att vi kunnat tagit hand om allt det svåra och jobbiga åt dig. Jag har så fruktansvärt dåligt samvete att jag inte kramade om dig när du var så där upprörd. Mamma har dåligt samvete för att hon inte kom till garaget tidigare trots att det inte fanns något hon eller någon annan kunde göra. Du hade redan bestämt dig. Ju mer jag tänker på det desto fler grejer kommer upp. När gammelmorfar avled i söndags så har vi pratat så mycket om döden och begravningar under veckan. Nu i efterhand förstår jag att du kanske hade planerat det här långt före. Jag minns ju hur du, jag och mamma satt och valde ut en kistbukett till gammelmorfar och att du pekade ut en bukett som du ville ha på din begravning. Ingen reflekterade över det då eftersom det kändes så naturligt att prata om det med tanke på omständigheterna. Nu när också din bästa vän kommit hem till oss och berättat att du sagt tidigare i veckan att du ville ha en jordbegravning gör det ännu mer verkligt. Du hade redan planer på att avsluta ditt liv. Jag vet inte vad som hade hänt om vi hade hunnit stoppa dig i tid för då hade du säkert försökt igen, en annan gång. Men det går ändå inte att låta bli att tänka "Om..".

Simon, det är så många människor som älskar dig. Jag älskar dig mer än jag kan beskriva i ord. Jag minns hur jag tvingade dig att leka med mina Barbie när vi var yngre men du ville bara vara med på det villkoret att du fick ha dina Action man och den snyggaste Barbieflickan, hon som var plattbröstad och hade blont hår. Hon som vi döpte till Andrea.

Jag vill att du ska veta, Simon, precis som jag sa till dig efter att vi hittat dig, att jag är inte arg på dig. Jag önskar att du hade kämpat mer men man kan inte leva sitt liv bara för att glädja andra. Man måste också själv vilja leva. Jag är otroligt tacksam för alla år jag fick vara din syster och jag vill att du ska veta att jag fortfarande är din storasyster. Du är min fina lillebror, det kommer du alltid vara. Du får hälsa pappa från mig. Vi ses sen, Simon. ♥




Avenged Sevenfold- Dear God

Avenged Sevenfold var ett av Simons favoritband som "trots att dom är kristna är de sjukt bra". Därför vill jag tillägna den här låten till dig, lillebror. Jag saknar och älskar dig så mycket att det gör ont. ♥♥♥♥♥♥


A lonely road, crossed another cold state line
Miles away from those I love
Purpose hard to find
While I recall all the words you spoke to me
Can't help but wish that I was there
Back where I'd love to be, oh yeah

Dear God the only thing I ask of you
Is to hold her when I'm not around
When I'm much too far away
We all need that person who can be true to you
But I left her when I found her
And now I wish I'd stayed
'Cause I'm lonely and I'm tired
I'm missing you again, oh no
Once again

There's nothing here for me on this barren road
There's no one here while the city sleeps
And all the shops are closed
Can't help but think of the times I've had with you
Pictures and some memories will have to help me through, oh yeah

Dear God the only thing I ask of you is
To hold her when I'm not around,
When I'm much too far away
We all need that person who can be true to you
I left her when I found her
And now I wish I'd stayed
'Cause I'm lonely and I'm tired
I'm missing you again oh no
Once again

Some search, never finding a way
Before long, they waste away
I found you, something told me to stay
I gave in, to selfish ways
And how I miss someone to hold
When hope begins to fade...

A lonely road, crossed another cold state line
Miles away from those I love
Hope is hard to find

Dear God the only thing I ask of you is
To hold her when I'm not around,
When I'm much too far away
We all need the person who can be true to you
I left her when I found her
And now I wish I'd stayed
'Cause I'm lonely and I'm tired
I'm missing you again oh no
Once again

Kommentarer
Postat av: Pearl

Jag tänker på er, på dig & din mamma, även fast vi inte känner varann. ta hand om dig Angelica. Kämpa. Var stark.

Postat av: Jonatan Svedgård

Det är helt sjukt och omöjligt att förstå.

Mina tankar går till dig och din familj.

Se till att ta hand om er

2009-01-11 @ 22:15:24
Postat av: Liza Lindvall

Älskade Angelica, du är så stark. Jag beundrar dig så mycket. Ingen kan förstå vad ni går igenom. Du vet att jag tänker på er hela tiden, varje sekund som går. Glöm aldrig bort det. Simon kommer alltid finnas med oss. Han finns i luften som vi andas! Han gå bara inte att se eller ta på. Men jag kan lova dig älskade Angelica, han finns hos dig. Han finns hos er hela tiden. Tänk alla fina minnen..

2009-01-11 @ 22:18:42
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänker på dig...

2009-01-11 @ 22:34:27
URL: http://akerlundh.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag tänker på er angelica, allt är så hemskt! kan inte förstå att detta har hänt! :'( allt är som en stor chock! ta hand om er och hälsa gunnel och niklas! <3

2009-01-11 @ 22:35:51
Postat av: maria.

kan inte ens förstå vad ni går igenom, att nån bara kan försvinna. Hoppas han har det bra nu, kämpa på, ni är starka.

2009-01-11 @ 22:39:10
Postat av: Ida

Det här var inte kul att läsa. Jag skriver som föregående skribent, jag kan omöjligt förstå hur det känns, mer än att jag mår illa och blir kallsvettig bara av att tänka på hur du har det nu. Och det gör jag, tänker på dig alltså! <3 Jag vet att du är stark, Angelica! Ta hand om dig!!!

2009-01-11 @ 22:47:34
Postat av: Sandra ( tillhörande berglunds-släkten)

Kan inte förstå, förstår ingenting, på festen i bystugan den 26/dec såg du juh så glad ut. Du log och var snäll mot alla! Ingen kunde någonsin ana.. Ingen kunde någonsin tänka tanken.. Du var juh så glad, så trevlig.

Beklagar sorgen, var starka han finns med er överallt! han lämnar aldrig er sida <3

2009-01-11 @ 22:48:30
Postat av: Nina

Liza har så rätt i att du är fantastiskt stark som kämpar trots att du och din familj måste gå igenom det här hemska, vidriga, tragiska en gång till. Herman och jag tänker på dig och familjen. Kram.

2009-01-11 @ 22:54:18
Postat av: Anna

Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen men jag känner att jag ändå vill säga något.

Jag tänker på dig och din familj, kan omöjligt förstå vad ni går igenom just nu.

Ta hand om dig.

Många kramar

2009-01-11 @ 23:14:05
URL: http://cirkusannaa.blogg.se/
Postat av: madeleine tjernström

jag grinade redan när jag började läsa inlägget - och sedan när jag såg att det var Dear God med A7X föll tårarna bara ner.. :'( speciellt tänkte jag på när vi var på konserten då han sa "vi är tamejfan som tokio hotel-fans" när vi stod och väntade på att de skulle gå förbi..

så otroligt sorgligt och jag kan inte beskriva hur mycket vi alla tänker på er - önskar att det fanns någonting man kunde säga så att det skulle bli bättre... just stay strong!

2009-01-12 @ 15:14:54
URL: http://sseize.blogg.se/
Postat av: Antonia Hagström

Mitt i denna sorg så finner jag glädje i form av fina minnen. Jag minns våra dagar tillsammans när Du, Jag, Evelina och Simon var små. Jag minns vad vi lekte. Jag minns även dagarna på bäsnaskolan och alla dessa eviga bandymatcher vi spelade tillsammans jag och han. Sedan tänker jag på den senaste tiden, hur man hörde på när simon kom hem på kvällarna genom de höga ljudet som ljöd från bilden då han åkte förbi mitt hus. Jag skulle kunna skriva hur många minnen som helst som jag delar med Simon, jag saknar honom. Precis som alla andra. -Han ger mig bara fina minnen. Ta hand om dig och din familj Angelica och glöm inte att jag alltid finns här. Kramar lilla A

2009-01-12 @ 17:12:54
Postat av: SandströM

Rörande låt, R.I.P Krama

2009-01-12 @ 19:03:56
Postat av: Josefine

Usch, sorgligt att din bror inte finns :'(



Dear god var bra !

2009-01-15 @ 19:35:34
URL: http://ucansaybaby.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad fint du skriver Angelica och man känner verkligen i de orden att det är så mycket kärlek bakom dem. Din bror har berört många och kanske berör han ännu fler nu? Känner inte din familj men på något vis så känner man en sorg över att en sån fin kille valde döden före livet. :( Jag är en tjej som älskar livet och som får ännu mer respekt för det och mina nära efter det du skriver. Ta hand om er allihopa och kom ihåg att Simon kommer alltid vara med er oavsett vart eller vad ni är. Kram E

2009-01-16 @ 12:12:55
URL: http://www.metrobloggen.se/elincalles
Postat av: Henriette

Vilka underbara fina ord du har sagt om din bror ! Jag träffade honom två gånger i verkligheten och båda dom gångerna har jag kommit ihåg väll , allt du har skrivit gör så jag har börjat gråta floder och jag gråter väldigt sällan :'( .Med hella mitt hjärta och själ önskar jag för dig att livet nu kommer bara gå upp . Gud jag önskar jag kunde hjälpa dig mer !

2009-01-16 @ 20:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback