Min djungel

Jag har gått och blivit tant. Undrar just om vi kvinnfolk har en inbyggd gen någonstans som gör så att vi älskar blommor? Trots att blommor egentligen inte har någon större funktion än att se vackra ut (okej, blommor har en större funktion än så men nu skippar vi naturkunskapen, tack!) så blir man som tjej helt till sig när en stilig herre uppvaktar en med ett fång rosor. Själv samlade jag på torkade rosor i mina tidiga tonår. Och nu när jag fått min egen lya har jag levande växter i varje rum, fönstret i vardagsrummet påminner mig om den thailändska djungeln. Så fridfullt och vackert. Nästa inköp blir en köttätande växt eftersom mina blommor har en tendens att locka till sig små äckelflugor.

 
 

Min favoritblomma är orkidé, vilken är din?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, ja det är väl bara att inse att jag inte är som tjejer ska vara eftersom jag bara har en endast växt i min lägga - och den fick jag in inflyttningspresent av en kompis. =)

Postat av: Angelica Lindvall

Rebecca: Hehe, okej, jag erkänner, mina växter är också inflyttningspresenter. ;)

2008-05-04 @ 11:22:12
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback