Dyrare än Stureplan

I lördags drabbades jag och Ida av en prischock. Vi ville beställa en varsin Cosmopolitan men det gick ju som vanligt inte eftersom S1 aldrig har tranbärsjuice. Geting funkar inte heller, för de har glömt köpa bananlikör. Mojito är uteslutet, de har aldrig mynta. Så jag beställde en cider och Ida ett glas vin. 100 fucking kronor. Det är dyrare än ett glas vin på Stureplan. Och nu snackar vi om lilla Borlänge där drägg springer omkring på gatorna med kokain i fickorna och kniv i handen, där Familjen byggt upp sin verksamhet, där Mando Diao lekt rockstjärneliv på Bolanche, där allt hade bäst före datum 29 juli 1993. Pinsamt är ordet jag söker.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

vadå 100 pix för en cider?? tacka vet jag avesta och kingen. de har goda cosmos. haha

Postat av: Angelica Lindvall

Rebecca: Vinet kostade så mycket. Ett futtigt glas.

2008-07-29 @ 21:03:26
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback