Mina drömyrken

Om jag inte var journalist så skulle jag valt något av följande yrken:

1. Bibliotekarie (tänk vad roligt att få gå omkring bland hyllor och sortera böcker i rätt kategorier och låna hem godbitar)
2. Jobba i en bokhandel (samma sak där, mysigt att få packa upp nyutkomna böcker och läsa pärm till pärm)
3. Teaterapa (Dramaten, here I come!)
4. Utdelare av pengarna från Postkodmiljonären (vilket drömjobb, att få göra andra människor glada!)
5. Djurskötare (få mocka skit om dagarna är ju lätt värt det om jag får gulla med söta tigerungar dagarna i ända)

Men istället blev jag journalist, fast vem vet, jag kanske skolar om mig..!

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Haha, trodde du skojade. Det såg ut som skräckjobbslistan tyckte jag :-S Vad olika man kan vara! Håller dock med om en sak, att dela ut miljoner hade inte varit fel. Om man kunde få dela ut lite till sig själv oxå, det vore inga fel ;)

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Jasså? Ja, du kanske inte är en bokmal eller djurälskare..

2008-12-24 @ 13:55:34
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback