Julbord och paket

I dag känner jag att jag valt rätt yrke i alla fall. Jag var på textmöte med norra Dalarnas lokalredaktörer och vår gamle redaktionschef, en oerhört kompetent man från Aftonbladet. Jag fick beröm för flera artiklar jag skrivit fast jag fick också kritik för en artikel om en viss almanacka. Och han har ju rätt. Det är inte okej att lägga in bilder från 1930-talet i en tidning anno 2008. Jag försvarade mig med att säga som det var, att intervjuobjektet vägrade ställa upp på bild. Då sa redaktionschefen att jag istället skulle säga "Vi måste ta en bild, annars kan vi inte publicera". Då brukar det bli annat ljud i lådan.

Efter mötet blev vi bjudna på julbord och jag fick träffa alla andra kollegor från Falun som jag inte träffat på hur länge som helst. Det var himla trevligt och som pricken över i fick vi alla en varsin julklapp.


Kommentarer
Postat av: Liza

Låter jättemysigt med julmat och julklapp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback