Tio steg till en succéblogg

Jag skriver väl knappast någon succéblogg i stil med Kenza och Blondinbella som har över 20.000 läsare om dagen men jag är väldigt stolt över de hundratals läsare jag har som går in och kikar varje dag och särskilt tack till de som tar sig tid att kommentera. Ni är guld värda. ♥

Hursomhelst är det väldigt lätt att skriva en blogg som andas succé, så här gör jag:

1. Jag skriver felfritt (inget rättstavningsprogram men ändå nästan alltid utan stavfel)
2. Jag särskriver aldrig (om jag inte får för mig att göra det på ren djävulskap)
3. Jag har en stor släkt (därav alla läsare, haha)
4. Jag skriver personligt utan att vara för privat (folk är alltid nyfikna och vill snoka i andras liv)
5. Jag blandar högt och lågt, salt och surt (från lördagens partybilder till abortmotståndare)
6. Jag väcker debatt (med saker jag faktiskt står för)
7. Jag reser mycket (och bloggar från New York och andra platser jag besöker)
8. Jag har ett coolt yrke i andras ögon, inte fullt lika coolt i verkligheten (men världens roligaste jobb!)
9. Jag är målmedveten, driven och lyckas med allt jag tar för mig (det sticker alltid i ögonen på folk)
10. Jag länkar till olika proffsbloggare (och hänger med i debatter och utmaningar)

Det är mina tips till hur du skriver en succéblogg. Viktigast av allt är att alltid vara dig själv, det vinner man på i längden. Ett annat tips är att hellre uppdatera med många, korta inlägg än ett superlångt om dagen. Vem orkar läsa en roman på lunchrasten liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback