Prosa

Jag har inte orkat engagera mig alls i distanskursen den senaste tiden eftersom min kreativitet har lyst med sin frånvaro men den kommande veckans skrivuppgift var så rolig att jag gjorde den på en gång. Nu är jag klar långt före deadline, det känns väldigt skönt. Uppgiften var att skriva en enkel prosatext under rubriken "Barndomsminnet" på max 300 ord där man ska gestalta, inte beskriva, utan föra fram personernas karaktärer genom dialog och hur de handlar, vad de gör, konkreta händelser, hur omgivningen reagerar eller hur de själva reagerar.

Jag har svårt att inte beskriva men jag tror ändå jag har åstadkommit en helt okej text. Konstruktiv kritik mottages tacksamt. Jag publicerar den alldeles strax i ett separat inlägg.


Kommentarer
Postat av: Cissi

åh, vi hade samma skrivuppgift när jag gick skrivarkurs. Var går du din kurs någonstans?
Ska läsa din uppgift nu. Häftigt att du lägger ut den på bloggen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback