Avundsjuka

Jag avskyr avundsjuka människor men jag är ingen ängel själv utan kan också kasta ondsinta blickar mot folk som har lyckats på ett eller annat sätt. Fast det finns olika sorters avundsjukor.

Det finns personer som önskar de fick vara i den där tjejens kläder. Tjejen som lyckats klättra sig upp på karriärstegen, som gått de rätta utbildningarna, fått de rätta kontakterna och hela tiden haft ett leende på läpparna. En sådan tjej kommer alltid långt och det får många som inte är lika motiverade att känna sig ännu mer miserabla. Sedan finns det personer som är avundsjuka på rika människor som alltid fått allting serverat på silverfat. Fast för mig har pengar aldrig varit en drivkraft, jag vill hellre arbeta med något jag älskar.

Det finns också personer som är avundsjuka på människor som lyckas i kärlekslivet och gifter sig med sin ungdomskärlek, skaffar några ungar som alla är bedårande och helt utan bokstavskombinationer och bygger sitt drömhus i ett idylliskt familjekvarter.

Fast jag är mest avundsjuk på människor som reser jorden runt och upplever allt man kan uppleva under en livstid. Men någon dag är det min tur och då får världen se upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback