Du och jag, Bryan

Den 22 september får jag se och höra mitt livs stora kärlek i Löfbergs lila arenan i Karlstad:

Bryan Adams, gott folk!

Ända sedan tidiga barndomsår, ungefär vid 1992 då "Robin Hood- The prince of thieves" med Kevin Coster dök upp på biograferna blev min mamma frälst. Och sedan förde hon över sin tro på mig. Jag är numera fanatisk. Besatt. Bokstavstroende. Ledmotivet till filmen är den underbara låten "Everything I do (I do it for you) med kanadensaren Bryan Adams.

Bryan Adams är min gud. Och om två veckor kommer jag och mamma åka en sväng till himlen, stanna i tre timmar och höra världens bästa låt "Summer of 69" och gråta till hans känsligt hesa röst i "Please forgive me" och "Heaven". Det kommer vara glädje, skrik och tårar- allt i en härlig kompott.


För 430 kronor får jag träffa Gud på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback