Vita lögner

Ibland lönar det sig att ljuga... eller?

1.
Det är insidan som räknas (säger de som är fula, ja).
2. Jag är magsjuk (när man blir utkastad från krogen efter att ha spytt på dansgolvet).
3. Vi kysstes bara (och jag ångrar inte att vi hade sex heller).
4. Det är inte dig det är fel på, det är jag (som förtjänar någon bättre).
5. Tycker du att mina bröst ser sladdriga ut? (Nej, det finns många tjejer som har bröstvårtorna en centimeter ovanför knäskålen).

Kan det vara befogat att dra en vit lögn någon gång? Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Pär

Tycker att en vit lögn då och då är okej, så länge personen i fråga inte tar illa upp eller far illa av det.
Det finns ju ett par tillfällen där ärligheten helt enkelt inte varar längst, till exempel det klassiska exemplet där en tjej frågar sin kille om hon ser tjock ut i ett visst klädesplagg. För husfridens skull så är det bäst att killen i fråga drar en vit lögn, (om det är befogat så klart) annars kan det hela sluta med gräl, tjut och annat elände. Så ibland är faktiskt en vit lögn det bästa alternativet, i varje fall enligt mig. =)

Postat av: Pär

Angående mitt senaste blogginlägg så måste jag härmed göra en pudel. Oordet jag menade var "hormonstinna". =)
Länkade till min artikel om detta i går, men det verkar inte ha funkat. Får väl se om detta fungerar i stället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback