Skam åt partyfolket

Igår var jag ut på krogen för första gången spiknykter. Det är något jag aldrig gör om.
Dels skämdes jag så mycket åt alla som dansade febrilt till Dolly Partons "9 to 5" (inget fel på Dolly, men att dansa som en apa och tycka att man är skitsexig, det är bara FÖR mycket). Och sen var det tjejer som skrek som ett gäng vilda hyenor och la sig över borden och tafsade på varandras bröst, och en annan tjej blev halvt om halvt frivilligt våldtagen av en kille. Och ändå är man inte bättre när man själv är full. Man gör precis alla dumma misstag som alla alkoholpåverkade idioter; man bättrar på make-upen inne i den snuskiga toaletten för att man tror att det mesta av sminket har försvunnit, men när man kommer hem på natten ser man ut som en indianmålad babian- och skäms. Thomas sa till mig igår att "Angelica, du ska vara tacksam över att vara nykter, för du ser forfarande fräsch ut, du luktar gott och du har fortfarande en fantastisk andedräkt". Men det var inte roligt att vara nykter, för jag har en fruktansvärd bacillskräck, och igår trängdes äckliga illaluktande människor och råkade spilla drinkar och öl över mina shorts, och det värsta av allt är att varje full person som försöker konversera med mig spottar så jäkla mycket saliv när de pratar att man verkligen har lust att slå ner dem. Fast det är ändå fruktansvärt roligt att vara nykter och håna alla fulla människor som dansar som apor till schlagerhits från 40-talet och gråter över en spilld drink eller att deras pojkvän knullar en annan. Det är humor på hög nivå.

Innan jag och Thomas begav oss mot Lucky så var vi på 50-årskalas hos Thomas granne, Lisa Melin. Jag är så avundsjuk på deras hus. Ett vackrare kök finns inte ens i "Villa"-katalogen, spisen måste ha kostat en förmögenhet. Det var en öppen planlösning, så hallen, vardagsrummet och köket satt ihop, men det var snyggt fördelat, och badrummet ska vi inte ens prata om! Jacuzzi, snäckor, guld..  Och de vuxnas sovrum var grymt vackert inrett, lantlig bondromantik. Jag vill också inreda mitt hus i den stilen. Och jag är 99,9% säker på att jag kommer bygga ett eget hus om jag inte hittar ett gammalt hus som jag kan totalrenovera till mitt egna paradisnäste.

Men återigen till Lucky.. På vägen hem hade jag en bil som körde jättetätt bakom mig, och jag blev irriterad och sa: "Men kör om då din jävla idiot". Bilföraren blinkade och körde sedan om, och precis när han dök upp framför mig, såg jag att det var en polisbil. Jag tittade på hastighetsmätaren, 110 km på en 90-väg. Men polisen drog vidare i säkert 140 knyck men utan att ha blåljusen på. Jag är så tacksam för att det finns humana poliser, för de hade kunnat gett mig en bot på 800 spänn, fast de var säkert på väg till Borlänge för att ta fast en knarkare som hotade att spränga sig själv och Kupolen i luften. Eller nåt.

Idag ska jag fortsätta skriva min mycket intressanta uppsats om Moa Martinson, sen ska jag ut och gå en riktigt lång promenad med min bebbe.



Idag är det exakt 2 månader kvar till studenten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback