Mårbacka



Kasta blommorna kunde jag ju inte bara göra så nu står dom i en vas på bordet!

Pelargoner är
lättskötta blommor vilket passar mig som saknar gröna fingrar. Dessvärre har jag problem med mina kära Mårbacka-pelargoner som visserligen blommar om men har blad längst ner vid roten och sedan växer det hur höga nakna stjälkar som helst och så en blomma högst upp. Jag har blivit tvungen att kapa pelargonerna i förhoppning om att de ska bli buskigare. Men tålamod har aldrig varit min starka sida och det är ju inte så snyggt med nedkapade pelargoner i köksfönstret så jag åkte till Torsångs handelsträdgård och köpte en ny Mårbacka och en tulpanpelargon. Totalt onödigt men ack så fagert.


Kommentarer
Postat av: Carro // Pastellkarusell

åh vila vackra bilder <3

Postat av: Ea

Men åh så fint... och vilken superfin vas!!!

2012-06-13 @ 23:07:41
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Carro: Tack, vad gullig du är!



Ea: Tack vännen!! Fyndat på någon loppis i en by utanför Leksand har jag för mig... :P

2012-06-13 @ 23:30:36
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback