Drömhus

Jag har alltid drömt om att bo på en herrgård ute på landet. Mitt barndomshem är förvisso stort och gården är enorm men det är långtifrån en herrgård.

En dag ska jag bygga mitt drömhus i Dalarna. Jag vet exakt hur huset ska se ut. Det ska vara minst sex rum och kök. Matsal, vardagsrum, kontor, sovrum och alla mina framtida barn ska såklart ha ett eget rum. Gården ska vara lagomt stor och lummig med många ekar och fint planterade rabatter (vem som nu ska fixa dem, nåja, jag kanske lär mig) och gården får gärna ligga vid en sjö eller vid ett berg. Att ha skog i närheten är ett måste för en lantis som jag men närhet till en större stad är nästan viktigare. Huset ska vara gulmålat eller falurött med vita knutar. Jag ska ha en stor veranda som löper utmed hela husväggen på baksidan. Sedan ska jag ha en liten altan på framsidan, i mitten av huset, med en balkong ovanpå. Invändigt ska det vara gammeldags inrett fast med en modern touch. Det får gärna gå i Carl Larsson-stil.

Hur ser ditt drömhus ut?


Bild:
http://www.naturfotograferna.se/kalender/images/2005/maj/maj_05_LB_1.jpg

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Kunde inte ha beskrivit det bättre själv :9 Speciellt den delen med gammeldags med en modern touch. Hett! Fast i mina drömmar är just herrgårdar vita med en lite "rondell+flaggstång+rabatt" framför huset. Myspys. Fast helst skulle jag nog vilja bo i ett slott. ;D hehe. Röda plyshväggar med massa guld detaljer överallt..

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Åh, det är så roligt att drömma sig bort.. :) Slott var inte en dum idé! =p

2007-03-14 @ 10:33:43
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback