Vilka lekar lekte du som barn?

När jag var liten hade jag en lista uppsatt på väggen i flickrummet där det stod olika lekar. När jag och mina kompisar hade aptråkigt så skrev vi fem lappar var av de lekarna på listan vi kunde tänka oss att leka och den lek som fått flest lappar körde vi. Det kunde vara alltifrån Burken, kurragömma, blindbock, rita, Barbie, sy, läsa och så de egna påhitten "Lyx" och "Rymda barn". Lyx var en lek där vi turades om att ge varandra massage och ett fat med Mariekex och "Rymda barn" var en lek där vi låtsades att vi rymt från vår elaka styvmor och försökte överleva genom att leva på barr och bär i skogen.

Helt otroligt vilken fantasi man hade då. Vet att vi lekte "Fattiga barn" också. Elak styvmor där också som tvingade oss att sy kläder till henne. Hmm, jag måste ha blivit starkt påverkad av Askungen.

Vilka lekar lekte du som barn?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback