Norwich a fine city

Kom hem från England med ny energi, ny tatuering och det bästa av allt: en helt ny sommargarderob! Eftersom jag prioriterade att få ner X antal shoppingkassar i bagaget istället för en fet systemkamera så får ni ursäkta kvalitén på bilderna som jag tagit med telefonen ;-)

 


Bodde hos min vän Nina till vänster men träffade också lillebrors vackra exflickvän Zoe som också bor och studerar i Norwich!




Norwich är en riktigt vacker stad. Kullerstensgator och en kyrka för varje söndag på hela året, alltså över 52 kyrkor i centrum. Galet. Och så en pub i varje hörn som sig sig bör. Vi besökte en pub som byggdes på 1200-talet, Adam & Eve, den har dock renoverats sedan dess. ;-) Vi hade fint sommarväder hela veckan och picknickade både i stadens parker och tog oss en roadtrip ut mot kusten för en picknick på stranden i Sea palling.


Det jag kommer minnas allra tydligast från Norwich är att jag aldrig sett så många handikappade människor på ett och samma ställe förut, det är tydligen extremt mycket inavel i Norfolk. Ett tag kändes det som att jag var med på filminsplening av nya Dawn of the dead men efter ett tag så tänkte man inte på alla stapplande människor med käpp och missbildningar. Mycket märkligt med tanke på att Norwich är ungefär lika litet/stort som Uppsala. Det var också extremt många gravida tonårstjejer och unga föräldrar vilket har sin förklaring i att skaffar man barn i England som tonåring så får man gratis lägenhet. Sjukt. Men en fantastisk stad, eller a fine city som det står på stadens välkomsskylt. Väl värt ett besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback