Två minuter quick fix!

Jag har alltid trott att jag är ganska pedant med böcker i färgordning, filmer och skivor i bokstavsordning och kuddar som ska ligga på ett visst sätt men det senaste året har jag blivit en riktig slarvmaja. Jag släpper den rena tvätten på golvet och tänker "Jag viker den sen" för att sedan vika den efter ett par timmar men tror ni jag lägger in klädhögarna i garderoben? Nej, då ligger kläderna prydligt vikta på nattduksbordet i typ en vecka.

Men jag läste någonstans hur man kunde råda bot på stöket hemma. Allt som tar mindre än två minuter att städa gör man DIREKT och det som tar längre tid kan man skjuta upp tills senare. Och det funkar! De senaste två veckorna har det varit mer städat än vanligt hemma, helt enkelt på grund av att jag tar reda på tvåminutersstöket på en gång.



Bild

Kommentarer
Postat av: Filippa

Det där måste jag testa! Min tvätt har legat vikt i soffan sedan i söndags!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback