Skonsamt för håret

På måndag ska jag göra mig av med barret. På en ekologisk och miljövänlig hårsalong. Ja, kan ni tänka er! Jag har ju försökt med allt för att mitt hår ska bli fräscht efter alla hemma-färgningar och blekningar jag gjort och visst blir håret spegelblankt och mjukt efter att jag färgat det, både hemma och på vanlig salong men det går typ två veckor och sen är vi tillbaka till trasslet som ni kan se på bilden nedanför. Mina reskompisar försökte i över en halvtimme reda ut mina tovor efter jag kom ut ur duschen i New York. Ena halvan av håret urkammat som ni ser.




Jag vet inte om skonsam och ekologisk färgning kommer göra mitt hår bättre men jag har hursomhelst tänkt låta minst tre decimeter av lockarna falla. Eh, nja, kanske inte fullt så mycket men kort ska det bli. Det borde göra susen. Jag vill ha ett lättskött hår. Jag vill inte känna att det är ett jävla projekt att duscha bara för att jag vet vad som väntar efteråt. Jag har testat alla håroljor, balsam och hårinpackningar från tamejfan varje seriöst märke från olika salonger och det funkar utmärkt i en månad på sin höjd. Sen är vi tillbaka till skatboet.

Tror det blir en kort page, i stil med
Olivia Munn (som spelar snorkiga assistenten i "I don´t know how she does it" eller vackra Paula Patton. Älskar hennes korta frisyr i filmen "Just Wright". Då återstår bara det stora bekymret vilken färg! Tur jag har drygt en vecka på mig att bestämma mig.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Naturligt goes a long way!

Älskar min hårfärg, fast det har jag inte alltid gjort. Har börjat med silikonfritt balsam (inget som slutar på -cone i förteckningen) och tvålschampoo. Funkar toppen! Håret är så mjukt.

2012-03-20 @ 22:43:54
Postat av: Ea

Spännande! :) Vad du än gör så kommer det bli snyggt! Våga! Håret växer ut. Jag tycker brunett, som förra sommaren. God damn, vad snyggt det var! Fast allt klär en skönhet!

Postat av: Angelica

Jenny: Åh, tack för tipsen, det ska jag testa!!



Ea: Ja, och mitt hår växer som ogräs.. jag tror jag kör på brun page. =) Ska ta före- och efterbilder!! ;-)

2012-03-21 @ 12:12:27
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback