Och julen varar än till påska

Om bara två veckor och en dag är det skärtorsdag och starten på den näst roligaste högtiden. Kanske gillar jag påsken för att jag har så många underbara minnen från den högtiden. Minns hur jag och farmor blåste ur ägg och handmålade dem (och av själva äggen passade farmor på att baka en kaka som hennes glupska barnbarn åt upp i ett nafs!). Att påsken också är en passande högtid för en godisråtta gör ju självklart att den blir extra mycket uppskattad. Mamma brukade gömma våra påskägg i trädgården som vi fick ägna långfredagens morgon åt att leta efter. För att inte tala om alla varv man gått påskkärring runt byn! Man visste exakt vilka hus man skulle gå till där det godaste godiset fanns eller där man fick pengar. ;-)



Blev inspirerad av
Elin som redan påskpyntat hemma hos sig.



När jag var liten lekte jag att videkissar var mina pälsdjur eftersom de var så lena och mjuka. Vad för slags pälsdjur de var vet jag dock inte. Någon ny ras med svårt uttalat namn tror jag.




Gult är inte fult.




Påskharen är den senaste i gänget som fått flyttat in. Är jag löjlig som matchar mitt kök till det yttersta?

Kommentarer
Postat av: Ea

Åh vad fint det är! Roligt att ha det lite innan så man får njuta av det fina! Gillar nya påskharen och den matchar ditt kök perfekt!

Postat av: Angelica

Ea: Ja, jag håller med! Det är därför jag klär granen redan början av november ;P

2012-03-22 @ 10:07:17
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback