My week with Marilyn























En underbar film om en av världens mest älskade skådespelerskor som är både en vacker och sorglig berättelse om Marilyn Monroes bristande självkänsla. Hur hon, fast hon stod på toppen av sin filmkarriär och var hyllad av hela Hollywoodeliten, ändå inte kände att hon dög. Det är en djupdykning i hennes känslor kring att hela tiden känna sig missförstådd, aldrig riktigt få vara sig själv utan bara karaktären Marilyn Monroe och aldrig bli tagen på allvar utan att ständigt leva upp till myten som skapats kring henne.

”Allt folk ser är Marilyn Monroe. Så fort de inser att jag inte är hon, så flyr de.”

Kan varmt rekommendera den här filmen, inte bara för alla vackra scener utan också för Michelle Williams fantastiska rolltolkning. Jag har pånytt blivit Marilyn-frälst och tänker ägna min vecka åt att titta på Marilyns filmer. Har hittills bara sett "Some like it hot" som jag älskade så jag tror bestämt jag kommer uppskatta hennes andra filmer också!

Kommentarer
Postat av: Åsa

ja vill se den filmen.. tror den är bra.. hon blev ju trots allt nominerad för bästa skådespelare på oscarsgalan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback