Inte strikt LCHF

Vi har gjort en del förändringar i vår kost. Vi äter inte strikt LCHF längre utan nu äter vi ibland frukt eller rotfrukter som växer under jord (=mer kolhydrater). Men fortfarande undviker vi bröd, pasta, potatis och ris och tillför absolut inget extra socker i maten men det är ju svårt att undvika helt då det är socker i tamejfan nästan all mat.

På ett sätt har det verkligen hjälpt mig att följa strikt LCHF för dels kickstarten och dels för att jag har ändrat hela mitt sätt att tänka på mat. Bland det viktigaste vi gjort är att vi numera äter på bestämda tider och att vi slutat småäta. Vi försöker använda oss av sunt förnuft, lyssna till kroppen vad den behöver, njuta och må bra. Och jag har i alla fall gått ner fem kilo vilket jag är stolt över samt minskat sex centimeter i midjan. Dock är jag inte lika "jäktad" att gå ner resten utan det får ta sin tid. Det tog ju trots allt ett par år att gå upp alla de här kilona. ;-)





Kommentarer
Postat av: Ea

Det låter mycket sunt och klokt! Ni är grymma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback