Peace, love and understanding

Jag tänkte göra en liten kort sammanfattning av årets upplaga av Peace & Love. Mumford & Sons spelning var fantastisk. Brittisk folkrock med ståbas, banjo och dragspel, vad kan vara fel liksom? Lätt en av de bästa spelningarna jag någonsin varit på. Har lyssnat på deras album non-stop och kan snart alla texter utantill. 
 
Jag gillade också Lalehs spelning. Hon var flummig, söt och alldeles, alldeles underbar, en kvinnlig DiLeva. Jag lyckades hålla tårarna borta när hon sjöng "Some die young" men jag tänkte på Simon hela tiden och log inombords över att han är med mig överallt. Bäst var dock när hon körde Så mycket bättre-tolkningen av Eva Dahlgrens vackra låt "Ängeln i rummet". Jäklar vilket drag!
 
Billy Idol, farsans gamla idol var också helt okej. Känns kul att ha sett. Mindre kul att se var dock Rihanna som kom 45 minuter sent och glömde bort texten flera gånger. Jag gick hem efter fyra låtar. Tack för kaffet.
 
Nästa Peace&Love hoppas jag de satsar på något fett rockband som Foo Fighters eller Metallica men jag skulle också vara sjukt nöjd om de tog hit Lady Gaga eller P!nk.
 
Mina snygga vänner.
 
Spännis.
 
Borlänges befolkningsmängd fördubblas under festivalen.
 
Trötta killar.
 
Regina Spektor sjöng och spelade med stor inlevelse.
 
Peace & Love i gröngräset.
 
Mumford & Sons – White Blank Page
 
Can you lie next to her and give her your heart, your heart?
As well as your body and can you lie next to her and confess your love, your love?
As well as your folly and can you kneel before the king and say "I´m clean, I´m clean?"
 
But tell me now where was my fault, in loving you with my whole heart?
Oh, tell me now where was my fault, in loving you with my whole heart? 

Kommentarer
Postat av: Ea

Mycket bra sammanfattning! :) Jag håller med dig förutom att Rihanna skärpte till sig på slutet. Och jag håller med dig om nästa års bokningar... Eller Iron Maiden! Fast Håkan Hellström funkar lika bra för mig! Höhöhö ;D

Svar: Det var bra att hon skärpte till sig på slutet. Jag tycker ändå hon sjöng bra när hon väl sjöng och inte glömde bort texten. Ja, Maiden vore awesome men Hellström kan vi väl skicka till WOW istället.. :P
Angelica Lindvall


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback