Tråkiga morsor

Alltså, jag vet att jag säkert kastar sten i glashus nu men det har jag väl aldrig brytt mig om tidigare så varför skulle jag börja bry mig nu. Jag stör mig något fruktansvärt på alla tråkiga statusuppdateringar som vissa av mina 700 vänner på Facebook skriver.
 
Exempel:
 
"Har tvättat hela dagen men det är svårt att hinna få alla de små plaggen torra. Men det gick bra. Nu ska jag laga spaghetti och köttfärssås, äta och sedan vika in den torra tvätten och städa tills älsklingen kommer hem".
 
SKJUT MIG!!!!
 
(Jag har skrivit om lite för att inte peka ut någon men jag har säkert 20 personer, främst småbarnsmammor, på min Facebook som skriver liknande saker VARJE DAG, måste försöka få bort dom från min feed).
 
Vilka tycker ni är de värsta statusuppdateringarna på Facebook?
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Haha jag vet!! Pappa berättade om en som skrev "nu ska jag städa kryddhyllan". Vem bryr sig?

Svar: Haha, ja, och din pappa skrev världens roligaste status sen som parodi på det, skrattade så jag grät.. ;D
Angelica Lindvall

Postat av: Carro Blomqvist

ojj.. hoppas jag inte är en av dessa tråk-morsor, isåfall - tell me right now! :D

Svar: Haha, du är inte de mest extrema i alla fall.. ;D Blir bara så trött på Facebook ibland alltså, antingen är det världens gnällsida eller så är det världens skrytsida.
Angelica Lindvall

2012-07-04 @ 19:03:03
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men jag vet, jag tycker också att det är så... mest gnäll eller skryt :P

2012-07-04 @ 20:07:34
Postat av: Ea

Hahahaha! Jag håller med dig! Fast än har jag inga liknande småbarnsmorsor som "plågar" mig med liknande statusuppdateringar! ;) Fast det där med kryddhyllan tog ju ändå priset tror jag ^^ Hahaha! Den ska nog jag köra med någon gång ;D

Svar: Haha, nej, skönt det. Småbarnsmorsorna är värst på tråkiga status-skalan men har några äldre också som är rätt trista :P Å andra sidan skriver nog jag rätt tråkiga statusar ibland också... tur jag är rolig irl ;-)
Angelica Lindvall

2012-07-04 @ 22:54:21
URL: http://eabea.blogg.se
Postat av: Åsa

ja de finns några såna bland mina vänner oxå.. måste man verkligen skriva ALLT man gör?! otroligt :)

Svar: Ja, man undrar ju. Haha, så bajsnödiga människor det finns alltså.
Angelica Lindvall

2012-07-05 @ 09:35:39
Postat av: Novembersara - mamma till Lowa.

Haha oh my god, jag hoppas jag inte är en av dem för jag ville verkligen inte bli sån, det var det enda jag sa innan lillan ploppan ut "Jag vill inte bli nån tråkmorsa".

Svar: Haha, nej, du är nog undantaget! Allvarligt, jag fattar ju att en bebis är det största som hänt en men man behöver ju inte bli tråkig per automatik för det! Finns ju roligare statusuppdateringar att skriva än att i detalj skriva vad man gör varje dag ;P
Angelica Lindvall

2012-07-06 @ 17:58:56
URL: http://novembersara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback