Return to innocence



Kul att ni fortfarande droppar in här med jämna mellanrum trots den dåliga uppdateringen. Men dagarna har gått i turbofart sedan jag kom hem från Thailand. Landade på lördagskvällen den 7 januari och kom då hem till en nystädad lägenhet där det var ljus tända överallt, rödvin upphällt i glaset och på bordet stod en fantastisk smörgåstårta som min kärlek gjort. Ni förstår väl att jag måste gifta mig med honom?

Efter att ha fått tillbringa ett par ynka dagar ensam tillsammans med honom så kom då äntligen min själsfrände från andra sidan jorden, Rachel, på besök och stannade ända tills i går. Trots att det var över ett år sedan vi träffades på Bali och fann varandra direkt så kändes det som att tiden stått stilla. Allt var precis som vanligt, vi fyllde i varandras meningar, skrattade åt varandras skämt och kunde även umgås utan att prata vilket jag tycker är förbannat skönt. Det är tecken på sann vänskap, att bara kunna njuta av tystheten tillsammans, kanske djupt försjunkna i en varsin bok. Hursomhelst så har jag nästan haft semester på nytt, men då en kallare variant. Jag och Rachel har gjort flera utflykter runt Siljan, anglat på älven, åkt snowboard, kört skoter och verkligen levt ut den svenska vintern. Det var också roligt att få användning för sin engelska i nästan två veckor, mot slutet så pratade jag till och med engelska i sömnen (!).


En glad Rachel i vintersverige!


Vi följde med Daniel, Patrik och Matts och anglade en morgon.


Men att köra skoter var höjdpunkten!


Vi besökte fina utsiktsplatsen vid Buffils-Anna och Naturum i Tällberg.


Rach tyckte det var hysteriskt kul att åka madrass nerför Klinten!



Men roligast tyckte hon nog var att handla mat på Willys som är ett engelskt smeknamn för snopp. ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback