Trött debatt

Jag håller med Carolina Gynning fullständigt här. Jag skulle älska att få en dotter och förvandla hennes rum till ett prinsesslikt rosa himlanäste. Hon kanske inte kommer gilla det senare när hon växer upp men säg den bebis som någonsin har känt sig upprörd över inredningen i ett rum? Den dagen hon blir gammal nog att bestämma själv så får hon också välja vilka tapeter hon vill. Samma sak med barnkläder. Jag tror knappast att ens son på fyra månader blir upprörd för att han har en knallrosa babyfilt i sin vagn eller en ljusrosa tröja på sig.

Det viktigaste är väl att barnet får ett kärleksfullt och välkomnande hem/rum som Carolina skriver, inte att det nödvändigtsvis måste vara könsneutralt inrett i brunt. Diskussionen är så löjlig. Det finns barn som svälter, det pågår krig runt om i världen och det här är det som folk retar upp sig på?


Bild



Kommentarer
Postat av: Carro

Åh... Folk lägger sig alltid i, alldeles felaktigt många gånger... Jag är själv så trött på köndebatten så jag kan kräääääääääkas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback